Hulp bij lead scoring

Zorg voor betere leads

De basis voor lead scoring

Lead scoring gebruik je om leads te classificeren en te bepalen wanneer sales de leads kan opvolgen. De scores die je toekent zijn gebaseerd op de interesse die ze tonen in jouw producten, de positie in de buyer’s journey en hoe goed ze als klant bij jouw organisatie passen. Lead scoring maakt inzichtelijk wanneer een snelle actie van sales nodig is en wanneer lead nurturing door marketing beter past.

De leadfunnel

Onbewust doorloopt iedere lead een bepaalde fasering. Eerst ben je je aan het oriënteren, daarna weet je al meer wat je wilt en dan volgt het beslissingstraject; met welke organisatie ga je in zee? Als organisatie kun je hierop inspelen door de leadfunnel hierop aan te passen.
leadfunnel.png

Starten met lead scoring in drie stappen

Door lead scoring toe te passen krijg je niet alleen beter inzicht in de sales-readiness van de lead, maar zorg je er tegelijkertijd voor dat de gezamenlijke efficiëntie en productiviteit worden verbeterd. Met de volgende drie stappen leg je de basis voor lead scoring voor jouw organisatie.