Hulp bij lead nurturing

In 6 stappen naar een succes

Blijf onder de aandacht met lead nurturing

Je hebt alles voor elkaar: je hebt afspraken gemaakt met Sales over leads, content gecreëerd, landingspagina’s ingericht, lead scoring is op orde, dan is het zaak om het niet bij enkele kliks te houden. Zorg ervoor dat je klanten regelmatig van je horen. Blijf ze voeden met de juiste content op het juiste moment.

Doel: 10% van de leads in de awareness stage binnen één maand laten converteren naar de decision stage

Testen

Voordat je de campagne definitief actief maakt, voer je eerst nog een test uit op de campagne. Inhoudelijk moet het verhaal kloppen maar ook technisch moet de uitvoering perfect zijn. Dus werken alle linkjes en is de afzendernaam goed ingesteld? Maar kijk ook eens naar de logica van de campagne. Wat als een persoon 3 verschillende documenten aanvraagt, kan deze persoon dan ook in 3 verschillende lead nurturingsprogramma’s belanden? Dat is misschien teveel van het goede.

testen.png

Meet de resultaten

Start met het analyseren zodra je de eerste resultaten binnen hebt. Een aantal KPI’s waaraan je je campagne kunt meten zijn bijvoorbeeld:

  • Click Through Rate (richtlijn >5%)
  • Conversies op de landingspagina
  • Afmeldratio van de campagne
meet_de_resultaten.png

Optimaliseer de nurturingscampagne

Nu je de eerste resultaten binnen hebt, is het goed om te kijken of je nog verbeteringen kunt aanbrengen. Het kan zijn dat de eerste e-mails die je stuurt hartstikke goed geopend worden, maar dat het na de derde mail inzakt. Het is zonde als je hier niet direct ingrijpt. Houd statistieken over aflever-, open, klik-, conversie- en bounce- en afmeldratio’s goed in de gaten.

optimaliseer_nurturing_campagne.png