Het gebruik van e-mail in Nederland

Lees het in het Nationaal E-mail Onderzoek

E-mail marketing onderzoek

Het (e-mail) marketinglandschap verandert. Tien jaar geleden hadden we het niet over Sociale Media en twintig jaar geleden waren er slechts enkele Nederlanders met een e-mailadres. Zeker de laatste jaren, groeit het aantal communicatiekanalen die je als marketeer kunt inzetten sterk. Ieder jaar onderzoekt Blinker hoe Nederlanders omgaan met e-mail in hun dagelijks leven.

 

Alvast wat feitjes

In het Nationaal E-mail Onderzoek staan 28 conclusies over het gebruik van e-mail en andere kanalen zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland. Een paar interessante resultaten:

• Driekwart van de Nederlanders koopt online dankzij e-mail
• E-mail is voor Nederlanders het online voorkeurskanaal
E-mail wordt voor meer doeleinden gebruikt dan social media
• Leesmomenten van social media en e-mail verschillen weinig van elkaar
• WhatsApp en Facebook zijn de populairste social mediaplatforms


Download het onderzoek