A/B testen in e-mail marketing

Meer succes uit e-mailings

Zo start je met het verbeteren van je e-mailings

Een AB test is een geweldige manier om e-mail marketing te optimaliseren. Van 1 bericht worden twee varianten gemaakt. Een deel van de doelgroep ontvangt variant A, een gelijk deel ontvangt variant B. Na de testduur ontvangt de restgroep de winnende e-mail. Zet je het goed in, dan kan een AB test leiden tot uitspraken over de kracht van onderwerpregels, afbeeldingen, copy, call-to-actions et cetera. En je kunt het zo gek niet verzinnen of ’t valt te testen. Maar als alles valt te testen, waar moet je dan starten?

Tips om een A/B test uit te voeren

Download whitepaper

Test op inhoud

Als je juist de doorklikratio van je e-mailing wilt verbeteren, dan is het belangrijk om te testen op:

  • Calls-to-action
  • Content
  • Visuals
  • Lay-out

Ieder onderdeel van de e-mailing kan het verschil maken. Werkt lees meer of download nu beter? Klikken ontvangers meer op afbeelding A of B? Een hele checklist met voorbeelden van AB testen vind je op ons blog.

Checklist voor AB testen
test_op_inhoud.png