Analyse van je e-mail nieuwsbrief

Tips om je open, klik en bounceratio te verbeteren

Resultaten uit e-mail marketing analyseren

De e-mailing is de deur uit en de resultaten druppelen binnen. Je houdt uiteraard de top 3 metrics in de gaten zoals open ratio, klik ratio en bounceratio maar wat zeggen deze cijfers eigenlijk?

Wat is een goede open ratio?

De open ratio van je mailing wordt bepaald door het aantal ontvangers dat jouw mail opent. Dat zijn de ontvangers die je boodschap ook daadwerkelijk hebben gezien. Branchevereniging DDMA stelt ieder jaar de Nationale E-mail Benchmark op. Hierin staat dat een open ratio van 32% gemiddeld is. Ligt jouw gemiddelde hieronder? Kijk dan eens goed naar de factoren waar je de open ratio mee kan verbeteren.

Verbeter je open ratio
wat_is_goede_open_ratio.png

Tips om de open ratio te verbeteren

Download white paper

Wat zegt het bouncepercentage?

Het aantal bounces op de e-mail laat zien hoe gezond je e-mail bestand is. Een bounce wil namelijk zeggen dat de e-mail niet aan is gekomen in de inbox van de ontvanger. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Denk aan een e-mailadres dat niet meer bestaat of een fout in het e-mailadres. Een bouncepercentage van maximaal 2% is gezond. Als je daar over heen gaat, heb je misschien iets aan deze tips.

Verbeter je bounce ratio
bouncepercentage.png