NETQ

Het e-mail marketingproces bij leadgeneratie

Van website aanvraag naar lead naar prospect naar klant. NETQ stroomlijnt dit gehele proces met behulp van e-mail marketing. Na een aanvraag, wordt er direct een bevestiging met het document toegestuurd. Vervolgens krijgt de salesafdeling automatisch een notificatie, zodat de leads direct opgevolgd kunnen worden.

E-mail marketing is onderdeel van de customer journey voor NETQ Healthcare. Het is voor de ICT-dienstverlener de beste manier om op professionele wijze te communiceren met klanten en prospects. Door de goede klik met Blinker in het salestraject en de positieve referenties van netwerkrelaties heeft NETQ Blinker als e-mail marketingpartner gekozen.

NETQ was op zoek naar een behulpzame en ‘menselijke’ partner met een gebruiksvriendelijk e-mail marketingsysteem. Na navraag bij diverse communicatie managers uit het eigen netwerk had NETQ een drietal systemen op het oog. Met Blinker was er direct een klik. “Ik kreeg veel informatie en kreeg het gevoel dat we samen iets moois op konden zetten. Ik had weinig uitvoerende ervaring met e-mail marketingsystemen. Maar met de hulp van Blinker en de gebruiksvriendelijkheid van MailPlus is het maken van nieuwsbrieven en het inrichten van campagnes een fluitje van een cent.”, vertelt de enthousiaste Sabine de Moor, senior marketeer.

Doelstellingen inzet e-mail marketing
NETQ zet e-mail marketing voornamelijk in om new business te genereren, bestaande business te behouden en te upsellen bij bestaande klanten. Daarnaast wil NETQ zich positioneren als kennispartner op het gebied van eHealth en Routine Outcome Monitoring. Dit doet NETQ bijvoorbeeld door gratis white papers en praktische how to’s aan te bieden.

Contentcampagnes en nieuwsbrief
Met de e-mail marketingoplossing MailPlus maakt NETQ content campagnes om new business te genereren. Deze leads worden via de website, social media en de nieuwsbrief gegenereerd met infographics, white papers, webinars en adviesgesprekken. NETQ richt zich hierbij op GGZ-instellingen, ziekenhuizen, groepspraktijken en vrijgevestigde psychologen. Een voorbeeld van een white paper campagne: wanneer men via de site een aanvraag doet, wordt er direct een bevestiging met de PDF toegestuurd. De salesafdeling krijgt vervolgens automatisch een interne notificatie, zodat de aanvragen direct kunnen worden opgevolgd. 

bl2016-netq-01.png

Eerste campagne met MailPlus een succes
De eerste e-mail campagne met MailPlus was meteen een succes. Met een open ratio van 37% en een doorklik ratio van 46% wist NETQ zijn e-mail marketingdoelstellingen voor de specifieke nieuwsbrief te behalen.

bl2016-netq-02.png

E-mail marketingambities 2013
“2012 was het jaar van de implementatie”, vertelt Sabine de Moor, senior marketeer. In 2013 willen we de marketingdatabase in MailPlus verder uitbouwen door profielverrijking. Dit ten behoeve van de new business doelstellingen en bestaande business doelstellingen.”