E-mail Marketing bij Giant

Giant vergroot lokale marketingkracht met MailPlus

Giant bouwt bikes. Voor elke weg, elk pad en elke trail ontwerpt en produceert Giant mooie en betrouwbare fietsen. Van kinderfietsen tot mountain bikes: Giant is aanwezig bij alle fietsavonturen van zijn klanten. De Giant Company wil fietsen als lifestyle aantrekkelijker maken.

Om deze missie uit te dragen biedt het hoofdkantoor van Giant aan zijn 30 officiële Giant Stores een gebalanceerd marketingpakket. Denk aan: huis-aan-huis folders, flyers, een website per verkooppunt en advertenties op social media.

Wat ontbrak in dit pakket, was een goede e-mail marketingoplossing. In MailPlus heeft Giant deze oplossing gevonden.

Aan het woord in de video: Gijsbert ter Haar, marketeer bij Giant.

E-mail marketing met lokaal nieuws

Om fietsen als lifestyle aantrekkelijk te maken, is het belangrijk om consumenten persoonlijk te benaderen. Met de software van MailPlus en de dienstverlening van Blinker was dit goed mogelijk. Nu zijn alle mailings van Giant een combinatie van informatie vanuit het hoofdkantoor met een persoonlijke touch vanuit de stores.

Mailings vanuit het hoofdkantoor aangevuld met lokaal nieuws.

In de e-mail marketingcampagnes van Giant komen nu nieuwsitems, informatie over fietsmodellen en grote evenementen vanuit het hoofdkantoor samen met het lokale nieuws van de store.

E-mail vanuit Giant Store van Bakel. 

Zo weten klanten uit Bennebroek niet alleen dat er een mountainbike in de aanbieding is, maar ook dat zij bij de plaatselijke Giant Store terecht kunnen voor een onderhoudsbeurt. Dit vergroot de betrokkenheid en het effect van e-mail marketing.  

Toekomst: actief en consistent communiceren

Voor Giant is het nu de uitdaging om alle ondernemers met een store actief te betrekken bij het project. Het doel voor de aankomende tijd is het verzamelen van een waardevolle e-mail marketing database. En natuurlijk om alle inschrijvers te verblijden met actieve en consistente communicatie.