Laser cards

Full Service e-mail marketing

Laser Cards is de internationale serviceorganisatie die de leukste creditcards van Nederland uitgeeft. Daarnaast verzorgen zij loyaliteitsprogramma's. Laser Cards bedacht een actie voor een groep klanten met een hoge klantwaarde. Deze groep kreeg een Tinkle Alarm (een oplossing tegen zakkenrollers) toegestuurd. Maar voordat ze deze in de bus kregen, ontvingen ze eerst onderstaande mailing.

bl2016_laser_cards-01.png

Een andere groep actieve Visa kaarthouders kregen het Tinkle Alarm niet direct toegestuurd, maar zij konden het Tinkle Alarm wel aanvragen. Zij ontvingen onderstaande mailing. Ze konden doorklikken naar een actiepagina met een HTML5-animatie. Ze moesten de rits naar beneden trekken en vervolgens op de button ‘Ja, ik wil een gratis Tinkle Alarm!’ klikken. Er hoefde geen gegevens ingevuld te worden. Dit werd aan de achterkant geregeld.

bl2016_laser_cards-02.png

Landingspagina:

full_service

Na het openen van de rits:

email_marketing

Bevestigingsmail:

full_service_email_marketing

“De resultaten waren op alle gebieden ver boven verwachting."

Doel van de e-mail campagne

Het hoofddoel van deze campagne was het creëren van awareness voor de Visa creditcard en het feit dat je deze heel goed kunt gebruiken voor het doen van feestaankopen. De belletjes van de Tinkle Alarm geven niet alleen feestelijk karakter aan de campagne, maar maken Visacard houders ook attent op zakkenrollers.

Gabriëlle de Beer van Laser Cards: “Het personeel heeft ter promotie ook een Tinkle Alarm ontvangen en deze viel meteen in de smaak. We kregen veel reacties van Visa kaarthouders of ze deze ook voor hun familie konden bestellen. We hebben zelfs nog een klant gehad die ons bedankte omdat dankzij de Tinkle Alarm de tasjesdief die haar probeerde beroven direct werd betrapt. Dus eigenlijk vielen alle puzzelstukjes precies in elkaar met een super resultaat waar we trots op zijn.”

Resultaten van de e-mail campagne

“De resultaten waren op alle gebieden ver boven verwachting. Blinker heeft een naadloze support geleverd. We hebben geprobeerd om alle drempels weg te halen door een prefilled aanvraagformulier (bestaande klanten), de emailing was responsive en dat was in die tijd vrij nieuw. Maar liefs 36% heeft de Tinkle Alarm per smartphone besteld. Wat de campagne ook bijzonder maakte was de HTML5 geprogrammeerde landingspagina. Deze bevatte een rits die je met je cursor naar beneden kon trekken en dan hoorde je de belletjes rinkelen van de Tinkle Alarm. Een hele andere zintuig ‘’gehoor’’ werd meegenomen in deze e-mailing. Als je een loyalty campagne voert moet deze ook echt in de puntjes worden uitgewerkt met de juiste content anders kan het namelijk ook het averechtse effect hebben. Ik denk zelf dat het succes van deze campagne met name ligt in de perfecte aansluiting met de geselecteerde Visa doelgroep en de creatieve creatie van de campagne die volledig door Mailplus is ondersteund.

De Visa creditcard zit bij veel mensen in de portemonnee en gedreven door de actualiteit en geselecteerde Visa doelgroep was de Tinkle Alarm een perfecte gimmick. Belletjes voor aan je portemonnee of tas tegen diefstal. Onbezorgd winkelen en uw december aankopen veilig en gemakkelijk met uw Visa creditcard betalen,” aldus Gabriëlle de Beer.

E-mail campagne in cijfers

De e-mail die naar de aanvragers bevestigde dat het Tinkle-alarm onderweg was, is verstuurd naar 3.787 ontvangers. 55% van de ontvangers heeft deze mail geopend. De mail waarbij klanten het Tinkle-alarm konden aanvragen heeft opvallend hoog gescoord. Deze is verzonden naar 17.461 ontvangers. 71 % van de ontvangers heeft de mail geopend waarbij een doorklikratio van 76 % is gehaald. Dat is ontzettend hoog. Uiteindelijk zijn er 16.570 Tinkle Alarms aangevraagd en dit zorgde ervoor dat de voorraad opraakte en een nieuwe voorraad besteld moest worden. Uiteindelijk is er nog een vertragingsmail achteraan gestuurd omdat de campagne een groter succes werd dan gedacht.