E-mail communicatie voor non-profit

Werven van leden en fondsen via e-mail marketing

E-mail communicatie voor goede doelen

Non-profit organisaties hebben er om verschillende redenen belang bij om alles van hun leden, en/of donateurs te weten. E-mail marketing wordt daarom vaak gekoppeld aan CRM-systemen om een uniform klantbeeld te creëren. Zo blijft data in beide systemen up-to-date en optimaal benut. Hieronder schetsen we hoe klanten van Blinker door de inzet van MailPlus Marcom Campaigns waarde toevoegen voor hun organisaties en klanten.

Ledendagen

Ledenorganisatie houden hun leden via nieuwsbrieven op de hoogte van ontwikkelingen. Vaak organiseren zij ook een jaarlijkse ledendag. Ook hierin speelt e-mail marketing (en eventueel de koppeling met CRM) een belangrijke rol. Op basis van de juiste doelgroepselecties worden uitnodigingen verzonden. In de uitnodiging worden leden naar een landingspagina met registratieformulier geleid waar zij zich aanmelden. Zij ontvangen automatisch een bevestiging en een week of dag van tevoren een notificatie om hen nogmaals aan de ledendag te herinneren.
ledendagen.png