Relevante leads voor B2B marketeers

Een blauwdruk voor jouw organisatie

Een blauwdruk voor leadgeneratie

Eén van de belangrijkste KPI’s voor B2B marketeers is het genereren van relevante leads voor sales. Blinker heeft hiervoor een blueprint ontwikkeld. De belangrijkste componenten hierin? Die vind je hieronder.

2. Genereren van traffic

Nu je interessante content hebt gecreëerd en kunt aanbieden, is het van belang dat je de juiste bezoekers aantrekt. Door de landingspagina te optimaliseren voor organisch zoekverkeer trek je hiermee bezoekers aan die op zoek zijn naar jouw specifieke content. Uiteraard zet je ook je social media kanalen in om traffic te genereren. Daarnaast blog je over het onderwerp met linkvermelding naar de landingspagina. Tot slot kun je ervoor kiezen om betaalde banners en advertorials in te zetten.
02_genereren_traffic.png

Zelf relevante leads genereren?

Download white paper

4. Follow-up van leads met e-mail

Leads die een whitepaper of ander kennisdocument hebben aangevraagd worden vastgelegd in de database en ontvangen per e-mail het aangevraagd document. In die mail communiceer je tegelijkertijd een andere call-to-action, bijvoorbeeld een inschrijving op de nieuwsbrief, een vraag om het profiel aan te vullen of een link naar een landingspagina waar je een aanvullend document aanbiedt. De eerste aanvraag is de trigger om de geautomatiseerde persoonlijke follow-up e-mail naar de lead te sturen.
04b_follow_up.png