Relevante content per ontvanger zorgt voor betere resultaten

Relevante communicatie door dynamische content in e-mail

Hoe relevanter de content voor de ontvanger, hoe groter de kans dat de ontvanger ook daadwerkelijk iets doet met het bericht dat hij of zij ontvangt. Door dynamische content stem je de inhoud van je e-mail communicatie af op je ontvanger. Hoe je dat doet, lees je hier.

Mailing opstellen

Bij het opstellen van de nieuwsbrief voeg je een optioneel contentblok toe dat je koppelt aan de doelgroep. In dit voorbeeld de doelgroep top 10 klanten. In dit optionele blok wordt de aanbieding gedaan die voor hen geldt en alleen voor hen zichtbaar wordt. Zij ontvangen hetzelfde als de rest van de doelgroep plus de aanbieding die je voor hen hebt. De rest van de doelgroep ziet deze aanbieding dus niet.

mailing opstellen met optioneel blok

Analyseren

Net zoals bij iedere verzonden mailing, ga je na afloop analyseren hoe de mailing het heeft gedaan. Naast de normale statistieken, heb je ook inzicht in de statistieken van de dynamische content en kun je zo beoordelen of de aanbieding aan de top 10 klanten de gewenste interactie(s) heeft opgeleverd.
analyseren