Marketing automation blog

Marketing automation blog | Blinker | Marketing automation

Wat is de ROI van Marketing Automation?

27 oktober 2016 om 10:00
    //    
Geplaatst in Marketing automation

Mijn vorige blog ‘Marketing automation; wat levert het op?’ leverde veel reacties op. Een opmerking die in het oog sprong, was dat een concreet rekenmodel miste bij het in kaart brengen van de investering van marketing automation.  Hoewel ik denk dat dit een onderdeel is van de totale business case van B2B marketing automation snap ik de vraag wel. Daarom hebben we onderzocht hoe we een concreet model kunnen bieden om antwoord te geven op de vraag: Wat is de ROI van Marketing Automation?

Leadgeneratie belangrijkste reden voor implementatie van marketing automation

13 oktober 2016 om 13:32
    //    

Marketing automation leeft. Hebben veel bedrijven in Nederland dan al marketing automation geïmplementeerd? Dat valt nog mee blijkt uit het B2B Marketing Trendrapport, een publicatie van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Blinker. Eén op de vier respondenten geeft aan dat binnen zijn organisatie marketing automation is geïmplementeerd. Bij 75 procent dus nog niet, maar 48 procent van de marketeers die nog geen oplossing hebben voor marketing automation zegt dit wel op de agenda te hebben voor 2016/2017.

The State of Inbound 2016

12 september 2016 om 13:30
    //    

Net als vorig jaar publiceert HubSpot het onderzoek The State of Inbound. Dit rapport bevat actuele uitdagingen, prioriteiten en tactieken van marketeers. De onderdelen content, search, ads en sales zijn vertegenwoordigd. Hieronder de speerpunten waar jij je op zou moeten focussen.

Marketing automation; wat levert het op?

05 september 2016 om 13:55
    //    
Geplaatst in Marketing automation

Wat is de ROI van je marketinginspanningen? Dat is een vraag waar marketeers veel mee bezig zijn. Gelukkig zijn er in online marketing veel zaken heel goed meetbaar en kun je heel makkelijk een ROI berekenen. Denk aan Google Adwords, Facebook advertising of affiliate marketing. Bij een investering in marketing automation blijkt dat toch wat lastiger. In dit blog ga ik dieper in op de vraag wat marketing automation oplevert en hoe je dat inzichtelijk kunt maken als je ermee start.

Genereer met de juiste content de juiste leads voor e-mail marketing (automation)

25 augustus 2016 om 15:48
    //    

Alleen met relevante content genereer je meer websitebezoekers. En alleen met de juiste vervolgcontent, calls-to-action, landingspagina’s en formulieren converteren deze bezoekers naar goede leads voor Sales. In dit artikel focussen we ons op het genereren van leads voor jouw e-mail marketingactiviteiten. En zoals de titel je al doet vermoeden, speelt content marketing hierbij een zeer grote rol.

Automatische opvolging vanuit je e-mail nieuwsbrief

03 maart 2016 om 11:00
    //    

Na het versturen van de e-mail nieuwsbrief zie je in je statistieken de kliks oplopen. Dat is een goed teken. Ook de conversie op het formulier stijgt. Op deze doelgroep wil je leadnurturing toepassen.

Aan de slag met marketing automation? Gebruik je verstand!

22 februari 2016 om 13:24
    //    
Geplaatst in Marketing automation

“Heb ik je aandacht? Je kunt de titel namelijk op twee manieren interpreteren. Dat op zich is al een lesje toegepaste marketing (Triggerende blogtitels? Enfin, je begrijpt wat ik bedoel). Waar ik op doel is dat je ‘Gebruik je verstand!’ kunt lezen als ‘doe het niet, begin er niet aan’, maar ook letterlijk als ‘gebruik je verstand… en doe het op verstandige manier’. Dat laatste is voor dit blog de juiste interpretatie. Loop niet als een kip zonder kop achter de meute aan, maar zorg voor een goede basis en maak de juiste overwegingen voordat je beslist dat marketing automation je verder gaat brengen.

5 e-mails die je helpen van een lead een klant te maken

30 juni 2015 om 16:15
    //    

50% van de leads die je verzamelt zijn nog niet ‘sales-ready’. Dat geluid hoor je vast ook op jouw sales afdeling. Hoe krijg je vanuit die grote bak met leads nu de juiste leads bij jouw sales collega’s? Het antwoord is: lead nurturing. Om je op weg te helpen, vind je in dit blog 5 e-mails die onmisbaar zijn in jouw (komende) lead nurturingsprogramma. En als extraatje hebben we ook een excel document gemaakt waarmee jij jouw lead nurturingscampagne makkelijk kunt ontwikkelen.

Van email marketing naar marketing automation

11 juli 2014 om 12:10
    //    
Geplaatst in Marketing automation

Eind juni lanceerde Blinker zijn nieuwste eGuide ‘Van e-mail marketing naar marketing automation’. Het is the next big step in e-mail marketing: de overstap naar een softwaretool die zo’n beetje alles mogelijk maakt. De inrichting van volledig automatische campagnes, lead scoring, marketing analytics, lead nurturing… met marketing automation kan ‘t allemaal.