Marketing automation blog

Marketing automation blog | Blinker | Leadgeneratie

Leadgeneratie belangrijkste reden voor implementatie van marketing automation

13 oktober 2016 om 13:32
    //    

Marketing automation leeft. Hebben veel bedrijven in Nederland dan al marketing automation geïmplementeerd? Dat valt nog mee blijkt uit het B2B Marketing Trendrapport, een publicatie van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Blinker. Eén op de vier respondenten geeft aan dat binnen zijn organisatie marketing automation is geïmplementeerd. Bij 75 procent dus nog niet, maar 48 procent van de marketeers die nog geen oplossing hebben voor marketing automation zegt dit wel op de agenda te hebben voor 2016/2017.

Genereer met de juiste content de juiste leads voor e-mail marketing (automation)

25 augustus 2016 om 15:48
    //    

Alleen met relevante content genereer je meer websitebezoekers. En alleen met de juiste vervolgcontent, calls-to-action, landingspagina’s en formulieren converteren deze bezoekers naar goede leads voor Sales. In dit artikel focussen we ons op het genereren van leads voor jouw e-mail marketingactiviteiten. En zoals de titel je al doet vermoeden, speelt content marketing hierbij een zeer grote rol.

Aan de slag met gated content

12 juli 2016 om 09:30
    //    
In B2B marketing wordt er veel gediscussieerd over het feit of je content wel of niet achter een formulier moet zetten. De officiële term hiervoor is gated content. In dit blog maken we je wegwijs hoe en waarom je op de juiste manier aan de slag gaat en welke afwegingen je hierbij maakt.

10 redenen waarom mensen je website snel verlaten

23 juni 2015 om 14:07
    //    
Geplaatst in Leadgeneratie

Met je website stel je jouw organisatie voor aan de wereld. Het is een 24/7 visitekaartje. Daarom doe je er veel aan om relevante content te publiceren en pas je verschillende SEO-technieken toe om zoveel mogelijk bezoekers naar jouw website te trekken. Eenmaal op je website, bied je mensen redenen om hun gegevens achter te laten in ruil voor incentives.

Maar soms wil dat laatste niet echt lukken. In Google Analytics zie je het bouncepercentage van je website omhoog schieten. Waarom verlaten de bezoekers je website nu weer snel? In dit blog vind je de 10 meest voorkomende redenen.