Marketing automation blog

Marketing automation blog | Blinker | Content marketing

Leadgeneratie belangrijkste reden voor implementatie van marketing automation

13 oktober 2016 om 13:32
    //    

Marketing automation leeft. Hebben veel bedrijven in Nederland dan al marketing automation geïmplementeerd? Dat valt nog mee blijkt uit het B2B Marketing Trendrapport, een publicatie van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Blinker. Eén op de vier respondenten geeft aan dat binnen zijn organisatie marketing automation is geïmplementeerd. Bij 75 procent dus nog niet, maar 48 procent van de marketeers die nog geen oplossing hebben voor marketing automation zegt dit wel op de agenda te hebben voor 2016/2017.

Genereer met de juiste content de juiste leads voor e-mail marketing (automation)

25 augustus 2016 om 15:48
    //    

Alleen met relevante content genereer je meer websitebezoekers. En alleen met de juiste vervolgcontent, calls-to-action, landingspagina’s en formulieren converteren deze bezoekers naar goede leads voor Sales. In dit artikel focussen we ons op het genereren van leads voor jouw e-mail marketingactiviteiten. En zoals de titel je al doet vermoeden, speelt content marketing hierbij een zeer grote rol.

Aan de slag met gated content

12 juli 2016 om 09:30
    //    
In B2B marketing wordt er veel gediscussieerd over het feit of je content wel of niet achter een formulier moet zetten. De officiële term hiervoor is gated content. In dit blog maken we je wegwijs hoe en waarom je op de juiste manier aan de slag gaat en welke afwegingen je hierbij maakt.

Content marketing: tips voor een betere positie in Google

30 maart 2016 om 09:24
    //    
Geplaatst in Content marketing, SEO

Goede content is authentiek en spreekt de lezer of ontvanger direct aan. Maar dan moet deze content wel in Google vindbaar zijn. Met deze tips optimaliseer je jouw content voor zoekmachines. 

Stappenplan: hoe schrijf je een goed blog?

19 juni 2015 om 15:00
    //    
Geplaatst in Content marketing

Bloggen is cruciaal om de juiste bezoekers naar je website te trekken. Door veel en relevant te bloggen, kom je steeds hoger in de zoekresultaten van Google terecht (SEO). De mensen die in jouw blog een antwoord vinden op hun vraag klikken door naar je website, waar je ze verder kunt helpen. In dit blog vertellen we je hoe je op de juiste manier een blog opstelt voor jouw bezoekers.