E-mail marketing blog

Trends en Onderzoeken

Is het Britse e-mailgedrag anders dan het Nederlandse?

29 december 2016 om 10:00
    //    
Geplaatst in Trends en Onderzoeken

Op 10 november 2016 verscheen het DMA Consumer Email Tracking Report 2016. Dit Britse onderzoek van The Direct Marketing Association LTD (DMA UK) is ‘a glimpse at the way consumers use email today’. En uiteraard: alleen een Engelsman kan een doorwrocht onderzoek van 11.961 woorden een ‘glimpse’ noemen. Nederlanders schrijven eerder op: ‘Het Nationaal E-mail Onderzoek 2016 presenteert een compleet beeld van hoe de Nederlander omgaat met het kanaal e-mail.’ Maar is humor de enige waterscheiding? Twee onderzoeken naast elkaar: wat zijn de verschillen en wat zijn de overeenkomsten?

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2016

20 oktober 2016 om 10:00
    //    

Voor het vierde achtereenvolgende jaar publiceren CG Selecties en Blinker het Nationaal E-mail Onderzoek. In dit rapport staan 28 conclusies over het gebruik van e-mail en andere kanalen zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland. In deze blogpost een overzicht van de websites waar je meer informatie vindt over de uitkomsten van het Nationaal E-mail Onderzoek 2016.

Emerce eDay 2016: Machines are taking over

10 oktober 2016 om 16:23
    //    
Geplaatst in Trends en Onderzoeken

Donderdag 6 oktober vond het jaarlijkse Emerce event eDay plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Gerenommeerde (inter)nationale sprekers gaven in een ruim opgezet lezingenprogramma hun visie en inzichten op het gebied van digital marketing en e-commerce. In dit blog lees je onze belangrijkste constatering van de dag: machine learning en artificial intelligence zorgen voor een steeds persoonlijkere klantervaring.

Succes in e-mail marketing: let op verzendfrequentie en content

04 oktober 2016 om 15:41
    //    

Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2016, dat op 4 oktober verscheen, blijkt dat de Nederlandse inbox een dynamische inbox is. Nederlanders schrijven zich jaarlijks op meerdere nieuwe e-mail nieuwsbrieven in, maar ze weten de afmeldlink ook te vinden. En als je de redenen voor in- en uitschrijven naast elkaar legt, dan blijkt dat de verzendfrequentie en de aangeboden content cruciaal zijn in de waardering die Nederlanders opbrengen voor e-mailnieuwsbrieven. Ben je marketeer en weet je op die twee punten goed te scoren, dan vergroot je het succes van je e-mail marketing aanzienlijk.

De toekomst van e-mail marketing

11 april 2016 om 10:00
    //    
Geplaatst in Trends en Onderzoeken

E-mail is al zo vaak dood en begraven genoemd, maar keer op keer bewijst e-mail dat het medium nog steeds zoveel waarde toevoegt in het leven van de consument en dus dat van de marketeer. In het Email Marketing in 2020 Report van Litmus wordt duidelijk dat e-mail marketing de komende 5 jaar nog belangrijker wordt.

Infographic Litmus: op welke devices worden e-mails geopend?

15 maart 2016 om 09:51
    //    

Het afgelopen jaar is er veel veranderd in de wereld van e-mail marketing. Van de vervanging van Outlook.com met Office 365, de introductie van de Apple Watch tot aan een voortdurende stijging van de mobiele opens.

DDMA Eye tracking onderzoek: kies afbeeldingen bewust

08 maart 2016 om 11:46
    //    

Uit het Eye tracking- en kwalitatief onderzoek naar e-mail nieuwsbrieven van de DDMA dat eind 2015 verscheen, komt duidelijk naar voren dat een e-mail nieuwsbrief op een smartphone anders wordt beleefd dan op een desktop.

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2015

19 oktober 2015 om 09:45
    //    

Voor de derde keer op rij is het Nationaal E-mail Onderzoek gehouden en gelanceerd. De opmerkelijkste conclusie van dit jaar? Nederland ontwaakt met WhatsApp en niet meer met e-mail. Ook de media heeft deze editie van het onderzoek goed opgepakt. In deze blogpost een overzicht van de websites waar je meer informatie vindt over de uitkomsten van het Nationaal E-mail Onderzoek 2015.

E-mail marketing blijft het marketingkanaal met de hoogste ROI

20 januari 2015 om 11:41
    //    

Marketeers hebben het maar druk vandaag de dag. Dat zinnetje lees je heel vaak als je in de blogosphere rondtoert. Is het waar? Natuurlijk is het waar! Al die oude en nieuwe marketingkanalen waaruit je kunt, nee waaruit je moet, kiezen. Daarom in deze blogpost een overzicht van drie recente onderzoeken waaruit blijkt dat e-mailmarketing nog steeds aan de top van de marketing foodchain staat.

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 voorgelegd aan twee respondenten

11 november 2014 om 12:55
    //    
Geplaatst in Trends en Onderzoeken

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 bestaat uit 37 conclusies. Drie van deze conclusies heb ik voorgelegd aan twee respondenten. Het onderzoek eindigde niet voor niets met de vraag: mogen wij contact met u opnemen naar aanleiding van dit onderzoek? En ik dacht: waarom ook niet. Laat ik als medesamensteller van Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 de telefoon eens pakken.