E-mail marketing blog

Testen en Statistieken

Feedback duimpjes in e-mail: hoe werkt dat precies?

15 februari 2017 om 11:25
    //    

Je ziet ze steeds vaker: feedback duimpjes onderin mailings. Bekende voorbeelden zijn de mailings van bol.com en Coolblue. Maar wist je dat deze functionaliteit niet alleen voor bedrijven met een enorm marketingbudget mogelijk is? Met deze functionaliteit is klein te starten om daarna steeds verder uit te bouwen. Het is gemakkelijk te implementeren in jouw e-mailtemplate. Met weinig investering waardevolle informatie ontvangen, waar wacht je nog op?

Hoe maak je een goede nieuwsbrief: het proces

01 februari 2017 om 14:00
    //    

Het maken van een effectieve en efficiënte nieuwsbrief is van allerlei factoren afhankelijk. De nieuwsbrief moet onze doelgroep aanspreken. Het is daarom belangrijk dat we de juiste boodschap uitdragen. Daarmee vergroten we de openratio, klikratio en daadwerkelijke acties. Naast de boodschap moet er ook gelet worden op de afbeeldingen, de content en de lengte van de nieuwsbrief. In dit artikel zal ik het puur hebben over het “invullen” van een bestaand e-mail template: van het vaststellen van het thema en doel, tot de splittest en moment van daadwerkelijke verzending.

Checklist voor het testen van je e-mails voor betere e-mail resultaten

07 mei 2015 om 13:50
    //    
Geplaatst in Testen en Statistieken

Een e-mail bestaat uit meerdere onderdelen, zoals pakkende teksten, mooie afbeeldingen en een interessante call-to-action (CTA). Het geheel moet de ontvanger over de streep trekken om door te klikken en actie te ondernemen. Om te achterhalen wat voor jouw doelgroep het beste werkt in je e-mail, is het belangrijk om verschillende onderdelen van een mailing te testen. Zet hiervoor diverse A/B testen in om te onderzoeken welk van de twee verschillende berichten de efficiëntste is. Maar welke elementen kun je allemaal testen en op welke manieren? Onderstaande vier onderdelen zijn het testen meer dan waard.

6 belangrijke statistieken die bepalen of je e-mail marketing strategie succesvol is

05 mei 2015 om 14:32
    //    
Geplaatst in Testen en Statistieken

Een belangrijk onderdeel van e-mail marketing is het monitoren van de resultaten van nieuwsbrieven en campagnes. Als je de statistieken en rapportages niet bijhoudt en hier niet op inspeelt, is de kans groot dat resultaten niet beter worden of ontvangers zich afmelden. Hieronder geef ik daarom 6 e-mail statistieken die je in ieder geval in de gaten moet houden om te kunnen bepalen of je e-mail marketingstrategie succesvol is. Deze statistieken geven je een goed beeld over hoe de nieuwsbrief heeft gescoord en waar je je op moet focussen. .

7 tips om je open en doorklikratio te verhogen

04 mei 2015 om 14:31
    //    
Geplaatst in Testen en Statistieken

Gemiddeld ontvangt de Nederlander maar liefst 94 e-mails per week (Nationaal E-mail Onderzoek 2014). De kans is dus groot dat je e-mail verdwijnt in een overvolle mailbox en als deze al wordt geopend, klikt men niet altijd door. Het blijft lastig om op te vallen en de ontvanger te triggeren de e-mail te openen of door te klikken, maar gelukkig zijn er 7 tips waarmee je het open en doorklikratio en het genereren van leads via e-mail marketing kan verbeteren.

Wat vertelt de klik ratio?

24 april 2015 om 17:13
    //    
Geplaatst in Testen en Statistieken

Je mailing is de digitale deur uit. Veertig procent van je ontvangers opent. Maar dan volgt de volgende hobbel. Klikken ze ook? Uit al die kliks op jouw call-to-action volgt een cijfer dat het succes van je mailing mede bepaalt: de klik ratio.

Hoe beïnvloed je je klik ratio?

23 april 2015 om 14:00
    //    
Geplaatst in Testen en Statistieken

Een ontvanger die niet geboeid is door wat je te melden hebt, haakt af en zal op geen enkele link klikken. En dat is voor veel organisaties juist waar het verzenden van een mailing om draait. De boodschap is eenvoudig: de klik ratio is een belangrijke graadmeter voor het succes van je mailing.

Verslag Speedsessie ‘Verbeter de open en klik ratio van je mailings’

27 maart 2015 om 09:00
    //    
Geplaatst in Testen en Statistieken

Vijftig enthousiaste e-mail liefhebbers namen afgelopen donderdag deel aan de Speedsessie ‘Verbeter de open en klik ratio van je mailings’. Blinkers E-mail Marketing Consultant Jelle Teeuwisse en MailPlus’ Teammanager Online Educatie Froukje Nigten hebben alles uit de doeken gedaan over deze twee ratio’s. Behoorde je niet tot een van de aanwezige enthousiastelingen, maar wil je toch meer weten over open en klik ratio’s? Hieronder volgt een verslag van alles wat donderdagmiddag de revue gepasseerd is.

5 e-mail marketingtips: van snippet tot afmeldlink

19 februari 2015 om 10:00
    //    

Eind 2014 heeft Blinker de “templatecheck-actie” uitgevoerd onder Blinkerklanten. Dit hield in dat een Blinker projectleider én designer het e-mail template van de klant kritisch bekeken om tips te bieden ter optimalisatie van de nieuwsbrief. De bevindingen en adviezen die hieruit voortkwamen bleken voor veel klanten een eyeopener of zelfs een motivatie om werkwijzen om te gooien. Hieronder lees je de top vijf meest gegeven adviezen, zodat jij er ook je voordeel mee kunt doen.

Wat vertelt de open ratio?

18 februari 2015 om 16:00
    //    
Geplaatst in Testen en Statistieken

Iedere e-mailmarketeer heeft zich weleens afgevraagd wat eigenlijk een open ratio is en vooral wanneer een open ratio goed is. In dit artikel vind je de antwoorden op deze twee vragen. Wij doen graag uit de doeken waarom de open ratio zo’n prachtig stukje e-mail marketingstatistiek is. Lees daarom niet alleen deze blog, maar ook onze blog "Hoe beïnvloed je je open ratio?".