E-mail marketing blog

Social media

Online verkopen? E-mail vs Social

25 oktober 2016 om 13:00
    //    

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2016 maakt duidelijk dat 73% van de Nederlanders het afgelopen jaar iets hebben aangeschaft naar aanleiding van een e-mail. Dit hoge percentage zie je niet terug bij social media. Alleen Facebook scoort met 25% nog redelijk, maar Twitter verleidt slechts 3% tot een online aankoop. Toch moet je hieruit niet de conclusie trekken dat je content op social media niet bijdraagt aan je verkoop. Je moet beide kanalen simpelweg anders benaderen.

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2016

20 oktober 2016 om 10:00
    //    

Voor het vierde achtereenvolgende jaar publiceren CG Selecties en Blinker het Nationaal E-mail Onderzoek. In dit rapport staan 28 conclusies over het gebruik van e-mail en andere kanalen zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland. In deze blogpost een overzicht van de websites waar je meer informatie vindt over de uitkomsten van het Nationaal E-mail Onderzoek 2016.

10 Nieuwe must-use Twitter features

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Geplaatst in Mobiel, Social media

Social media platform Twitter innoveerde de afgelopen 6 maanden stevig door. Dat is dan ook wel nodig, gezien de stagnerende maandelijkse groei. Naast het gebrek aan groei protesteerden veel gebruikers tegen een tekort aan technische ontwikkeling.

E-mail en social: 3 redenen om jouw merk te ontvolgen

31 mei 2016 om 16:45
    //    
Geplaatst in E-mail design, Social media

We kunnen er niet omheen: e-mail marketing en social media marketing zijn nog steeds hot. Waarschijnlijk focus je op het werven van nieuwe volgers en inschrijvers. Maar dat is niet waar je je druk om zou moeten maken. Dat je iemand kunt overtuigen om te volgen, betekent niet dat diegene trouw blijft…

How-to: inschrijfformulier nieuwsbrief op Facebook

26 mei 2016 om 11:57
    //    

De website is de meest logische plek om een aanmeldformulier voor je nieuwsbrief te plaatsen. Maar dit formulier kun je ook op je Facebook-bedrijfspagina plaatsen om je bestand verder te laten groeien. Hoe? Volg de volgende 5 stappen om nieuwe nieuwsbriefabonnees te verzamelen via Facebook. Je moet wel een e-mail marketingoplossing hebben om de stappen toe te kunnen passen. 

De mogelijkheden van video in e-mail

25 mei 2016 om 11:47
    //    

We kunnen er niet meer omheen: video werkt. HubSpot rapporteert dat potentiele klanten 1.8 keer sneller tot aankoop over zullen gaan na het zien van een video. Alleen het vermelden van het woord “video” in een e-mail onderwerp kan opens al verbeteren met 19%.

Goede reden om je video’s ook in je e-mail communicatie op te nemen. In e-mail is dit minder gemakkelijk dan je website, maar er zijn verschillende opties beschikbaar.

Infographic Reachmail: E-mail vs Social

23 mei 2016 om 15:30
    //    

Social media marketing wordt gezien als alternatief voor e-mail marketing. Binnen veel organisaties is er discussie over de investering in een van beiden. Ondanks een groot aantal valide argumenten om social media te kiezen, laat de infographic van Reachmail zien dat het nog steeds verstandig is om ook e-mail in te zetten.

E-mail marketing: hoe deel je artikelen via WhatsApp?

19 mei 2016 om 10:00
    //    

Waarom zou je een WhatsApp-button opnemen in je mailing? Welke kansen biedt zo’n button voor e-mail marketing? En niet onbelangrijk: waar moet je rekening mee houden als je een WhatsApp-button toevoegt aan je berichten? Drie vragen die wij graag beantwoorden.   

E-mail marketing versterkt social media, en andersom.

12 mei 2016 om 10:29
    //    

Als marketeer ben je dagelijks bezig met het optimaal inzetten van online kanalen. Je post tweets en updates op social media. Ook heb je een database met e-mailadressen die je periodiek aanschrijft. Zo haal je het maximale uit beide kanalen. In ieder geval, uit beide kanalen onafhankelijk. Maar weet je dat deze kanalen ook prima te combineren zijn? Hoe je dat doet? Ik zet een aantal opties voor je op een rij, want met minimale inzet bereik je al snel meer resultaat.

Versterk e-mail marketing met social media: ga voor verspreiding en de dialoog

04 augustus 2015 om 09:40
    //    

Wat willen jouw lezers precies? Dat is voor iedere marketeer anders. Als je dichter bij je lezer wil komen, kan het gebruik van social media een uitkomst bieden. In dit blogartikel geef ik je tips om het gesprek aan te gaan met je lezers door middel van social media. Ik voorzie je van manieren om de reputatie van jouw e-mail marketing te versterken en ik daag je uit te bekijken wat jouw lezers waarderen. Verbeter hiermee de kwaliteit van jouw mailings, doordat je vanuit het belang van je lezer gaat denken.