E-mail marketing blog

Inspiratie

Nieuwsbriefafmeldingen: leer van de waardevolle feedback

21 maart 2017 om 16:01
    //    

Bewust of onbewust zeggen je lezers al heel veel. Het aantal kliks, (tijdelijke) afmeldingen, redenen van afmeldingen en directe reacties geven al inzicht in het gedrag van jouw lezers. Afmeldingen worden als een ‘negatieve’ actie ervaren, als ongewenst. Maar als e-mail verzender kun je hier zoveel van leren. Van je doelgroep, maar ook van het imago van je nieuwsbrief. In dit blogartikel leg ik uit hoe je een afmelding vertaalt naar waardevolle feedback waarmee je jouw nieuwsbrief kunt optimaliseren. Met als doel afmeldingen te reduceren natuurlijk.

Hoe maak je van e-mail marketing een succes?

17 februari 2017 om 15:28
    //    
Geplaatst in Inspiratie, Best Practices

E-mail is een fantastisch marketingkanaal. En dat is echt geen wij-van-WC-Eend.  Als je e-mail marketing met succes weet in te zetten, dan is een ROI mogelijk van 49 euro (bron: National Client Email Report). Maar navelstaren naar je open ratio en klik ratio zorgt er niet voor dat je van elke geïnvesteerde euro er 49 terugkrijgt. Wil je de effectiviteit van e-mail marketing echt meten? Wil je het maximale eruit halen? Bedenk dan dat het ook bij e-mail marketing maar om één ding draait: het realiseren van doelstellingen.

Feedback duimpjes in e-mail: hoe werkt dat precies?

15 februari 2017 om 11:25
    //    

Je ziet ze steeds vaker: feedback duimpjes onderin mailings. Bekende voorbeelden zijn de mailings van bol.com en Coolblue. Maar wist je dat deze functionaliteit niet alleen voor bedrijven met een enorm marketingbudget mogelijk is? Met deze functionaliteit is klein te starten om daarna steeds verder uit te bouwen. Het is gemakkelijk te implementeren in jouw e-mailtemplate. Met weinig investering waardevolle informatie ontvangen, waar wacht je nog op?

De Top 5 E-mail Marketing Blogs van 2016

04 januari 2017 om 13:42
    //    
Geplaatst in Inspiratie

Voor e-mail marketeers was 2016 zonder twijfel een druk jaar. Voordat ik vooruitblik op wat je te wachten staat in 2017, wil ik de 5 beste e-mail marketing blogs van 2016 met je delen. Met name social media, praktische tips en automation waren populair. 

How-to: inschrijfformulier nieuwsbrief op Facebook

26 mei 2016 om 11:57
    //    

De website is de meest logische plek om een aanmeldformulier voor je nieuwsbrief te plaatsen. Maar dit formulier kun je ook op je Facebook-bedrijfspagina plaatsen om je bestand verder te laten groeien. Hoe? Volg de volgende 5 stappen om nieuwe nieuwsbriefabonnees te verzamelen via Facebook. Je moet wel een e-mail marketingoplossing hebben om de stappen toe te kunnen passen. 

E-commerce: best practices voor bestandsgroei van webshops

16 juni 2015 om 13:15
    //    

Het werven van nieuwe contacten voor je e-mail marketingdatabase is een vorm van leadwerving die makkelijk en kosten efficiënt kan worden toegepast. Veel webshops of e-tailers realiseren zich dat helaas nog onvoldoende. Maar dat niet alleen. Zij realiseren zich ook onvoldoende dat consumenten die zich aanmelden voor hun nieuwsbrief, feitelijk de inbox openstellen om aanbiedingen, content en producten te ontvangen van die webshop. Zo missen webshops en e-tailers nog een hoop kansen en laten zij de mogelijkheden die e-mail marketing hen biedt vaak nog onbenut.

5 e-mail marketingtips: van snippet tot afmeldlink

19 februari 2015 om 10:00
    //    

Eind 2014 heeft Blinker de “templatecheck-actie” uitgevoerd onder Blinkerklanten. Dit hield in dat een Blinker projectleider én designer het e-mail template van de klant kritisch bekeken om tips te bieden ter optimalisatie van de nieuwsbrief. De bevindingen en adviezen die hieruit voortkwamen bleken voor veel klanten een eyeopener of zelfs een motivatie om werkwijzen om te gooien. Hieronder lees je de top vijf meest gegeven adviezen, zodat jij er ook je voordeel mee kunt doen.

Hoe beïnvloed je je open ratio?

18 februari 2015 om 08:00
    //    

Heb je invloed op de open ratio van je e-mailing? Het antwoord hierop is uiteraard: ja. Er zijn in totaal twaalf punten die van invloed zijn op de hoogte van je open ratio en aan acht van die punten kun je als marketeer sleutelen. Hieronder sommen we ze allemaal voor je op.

7 mythes over e-mail marketing

17 februari 2015 om 10:07
    //    

Recentelijk kwam ik al surfend deze infographic van Alchemy Worx tegen. Zij hebben onderzoek gedaan onder eigen klanten en diverse bronnen als Return Path, DMA en eDataSource geraadpleegd als het gaat om de inzet van e-mail marketing. Op basis daarvan hebben ze 7 mythes over e-mail marketing geformuleerd. Deze mythes wil ik graag als food for thought met jullie delen. Persoonlijk ben ik erg blij met de ontmaskering van Mythe 5. Ik ben ook wel benieuwd naar jullie mening over onderstaande mythes, dus reacties op dit blog zijn meer dan welkom!

25 tips om e-mailadressen te verzamelen

04 februari 2015 om 13:24
    //    
Geplaatst in Inspiratie

Een e-mail nieuwsbrief is een fantastisch medium om te communiceren met (potentiële) klanten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. Het versturen van een mailing leidt tot meer website traffic en een verhoging van conversies, aanvragen en/of omzet. Het verkrijgen van de juiste e-mailadressen om je bereik te vergroten is daarbij essentieel.