Blog: Wekelijkse dosis marketingkennis

E-mail Marketing

10 Nieuwe must-use Twitter features

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Bas van Eeuwen

Social media platform Twitter innoveerde de afgelopen 6 maanden stevig door. Dat is dan ook wel nodig, gezien de stagnerende maandelijkse groei. Naast het gebrek aan groei protesteerden veel gebruikers tegen een tekort aan technische ontwikkeling.

Optimaal kleurgebruik in marketingcampagnes

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mardi Kruijt

Vaak wordt kleur door marketeers ingezet vanuit hun eigen smaak. “Ik vind rood een mooie warme kleur, en dat past bij ons merk”. Maar is dat wel de beste manier om kleur te gebruiken? Wat is kleur eigenlijk? En hoe gebruik je het optimaal in bijvoorbeeld je e-mail campagne?

E-mail en social: 3 redenen om jouw merk te ontvolgen

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Bas van Eeuwen

We kunnen er niet omheen: e-mail marketing en social media marketing zijn nog steeds hot. Waarschijnlijk focus je op het werven van nieuwe volgers en inschrijvers. Maar dat is niet waar je je druk om zou moeten maken. Dat je iemand kunt overtuigen om te volgen, betekent niet dat diegene trouw blijft…

How-to: inschrijfformulier nieuwsbrief op Facebook

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Redactie

De website is de meest logische plek om een aanmeldformulier voor je nieuwsbrief te plaatsen. Maar dit formulier kun je ook op je Facebook-bedrijfspagina plaatsen om je bestand verder te laten groeien. Hoe? Volg de volgende 5 stappen om nieuwe nieuwsbriefabonnees te verzamelen via Facebook. Je moet wel een e-mail marketingoplossing hebben om de stappen toe te kunnen passen. 

De mogelijkheden van video in e-mail

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Frans van Bellen

We kunnen er niet meer omheen: video werkt. HubSpot rapporteert dat potentiele klanten 1.8 keer sneller tot aankoop over zullen gaan na het zien van een video. Alleen het vermelden van het woord “video” in een e-mail onderwerp kan opens al verbeteren met 19%.

Goede reden om je video’s ook in je e-mail communicatie op te nemen. In e-mail is dit minder gemakkelijk dan je website, maar er zijn verschillende opties beschikbaar.

10 Nieuwe must-use Twitter features

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Bas van Eeuwen

Social media platform Twitter innoveerde de afgelopen 6 maanden stevig door. Dat is dan ook wel nodig, gezien de stagnerende maandelijkse groei. Naast het gebrek aan groei protesteerden veel gebruikers tegen een tekort aan technische ontwikkeling.

Optimaal kleurgebruik in marketingcampagnes

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mardi Kruijt

Vaak wordt kleur door marketeers ingezet vanuit hun eigen smaak. “Ik vind rood een mooie warme kleur, en dat past bij ons merk”. Maar is dat wel de beste manier om kleur te gebruiken? Wat is kleur eigenlijk? En hoe gebruik je het optimaal in bijvoorbeeld je e-mail campagne?

E-mail en social: 3 redenen om jouw merk te ontvolgen

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Bas van Eeuwen

We kunnen er niet omheen: e-mail marketing en social media marketing zijn nog steeds hot. Waarschijnlijk focus je op het werven van nieuwe volgers en inschrijvers. Maar dat is niet waar je je druk om zou moeten maken. Dat je iemand kunt overtuigen om te volgen, betekent niet dat diegene trouw blijft…

Bekijk overzicht

Marketing Automation

The State of Inbound 2016

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Bas van Eeuwen

Net als vorig jaar publiceert HubSpot het onderzoek The State of Inbound. Dit rapport bevat actuele uitdagingen, prioriteiten en tactieken van marketeers. De onderdelen content, search, ads en sales zijn vertegenwoordigd. Hieronder de speerpunten waar jij je op zou moeten focussen.

Marketing automation; wat levert het op?

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg

Wat is de ROI van je marketinginspanningen? Dat is een vraag waar marketeers veel mee bezig zijn. Gelukkig zijn er in online marketing veel zaken heel goed meetbaar en kun je heel makkelijk een ROI berekenen. Denk aan Google Adwords, Facebook advertising of affiliate marketing. Bij een investering in marketing automation blijkt dat toch wat lastiger. In dit blog ga ik dieper in op de vraag wat marketing automation oplevert en hoe je dat inzichtelijk kunt maken als je ermee start.

Hoe 'Inbound Sales' voor betere verkoopresultaten zorgt

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg

Door het toepassen van marketing automation en het nastreven van een inbound marketing strategie verandert de rol van sales binnen de organisatie.

Genereer met de juiste content de juiste leads voor e-mail marketing (automation)

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg

Alleen met relevante content genereer je meer websitebezoekers. En alleen met de juiste vervolgcontent, calls-to-action, landingspagina’s en formulieren converteren deze bezoekers naar goede leads voor Sales. In dit artikel focussen we ons op het genereren van leads voor jouw e-mail marketingactiviteiten. En zoals de titel je al doet vermoeden, speelt content marketing hierbij een zeer grote rol.

Aan de slag met gated content

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg
In B2B marketing wordt er veel gediscussieerd over het feit of je content wel of niet achter een formulier moet zetten. De officiële term hiervoor is gated content. In dit blog maken we je wegwijs hoe en waarom je op de juiste manier aan de slag gaat en welke afwegingen je hierbij maakt.

The State of Inbound 2016

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Bas van Eeuwen

Net als vorig jaar publiceert HubSpot het onderzoek The State of Inbound. Dit rapport bevat actuele uitdagingen, prioriteiten en tactieken van marketeers. De onderdelen content, search, ads en sales zijn vertegenwoordigd. Hieronder de speerpunten waar jij je op zou moeten focussen.

Marketing automation; wat levert het op?

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg

Wat is de ROI van je marketinginspanningen? Dat is een vraag waar marketeers veel mee bezig zijn. Gelukkig zijn er in online marketing veel zaken heel goed meetbaar en kun je heel makkelijk een ROI berekenen. Denk aan Google Adwords, Facebook advertising of affiliate marketing. Bij een investering in marketing automation blijkt dat toch wat lastiger. In dit blog ga ik dieper in op de vraag wat marketing automation oplevert en hoe je dat inzichtelijk kunt maken als je ermee start.

Hoe 'Inbound Sales' voor betere verkoopresultaten zorgt

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg

Door het toepassen van marketing automation en het nastreven van een inbound marketing strategie verandert de rol van sales binnen de organisatie.

Bekijk overzicht