Blinker blog

10 Nieuwe must-use Twitter features

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Geplaatst in Mobiel, Social media

Social media platform Twitter innoveerde de afgelopen 6 maanden stevig door. Dat is dan ook wel nodig, gezien de stagnerende maandelijkse groei. Naast het gebrek aan groei protesteerden veel gebruikers tegen een tekort aan technische ontwikkeling.

Optimaal kleurgebruik in marketingcampagnes

14 juni 2016 om 10:07
    //    

Vaak wordt kleur door marketeers ingezet vanuit hun eigen smaak. “Ik vind rood een mooie warme kleur, en dat past bij ons merk”. Maar is dat wel de beste manier om kleur te gebruiken? Wat is kleur eigenlijk? En hoe gebruik je het optimaal in bijvoorbeeld je e-mail campagne?

E-mail en social: 3 redenen om jouw merk te ontvolgen

31 mei 2016 om 16:45
    //    
Geplaatst in E-mail design, Social media

We kunnen er niet omheen: e-mail marketing en social media marketing zijn nog steeds hot. Waarschijnlijk focus je op het werven van nieuwe volgers en inschrijvers. Maar dat is niet waar je je druk om zou moeten maken. Dat je iemand kunt overtuigen om te volgen, betekent niet dat diegene trouw blijft…

How-to: inschrijfformulier nieuwsbrief op Facebook

26 mei 2016 om 11:57
    //    

De website is de meest logische plek om een aanmeldformulier voor je nieuwsbrief te plaatsen. Maar dit formulier kun je ook op je Facebook-bedrijfspagina plaatsen om je bestand verder te laten groeien. Hoe? Volg de volgende 5 stappen om nieuwe nieuwsbriefabonnees te verzamelen via Facebook. Je moet wel een e-mail marketingoplossing hebben om de stappen toe te kunnen passen. 

De mogelijkheden van video in e-mail

25 mei 2016 om 11:47
    //    

We kunnen er niet meer omheen: video werkt. HubSpot rapporteert dat potentiele klanten 1.8 keer sneller tot aankoop over zullen gaan na het zien van een video. Alleen het vermelden van het woord “video” in een e-mail onderwerp kan opens al verbeteren met 19%.

Goede reden om je video’s ook in je e-mail communicatie op te nemen. In e-mail is dit minder gemakkelijk dan je website, maar er zijn verschillende opties beschikbaar.

Infographic Reachmail: E-mail vs Social

23 mei 2016 om 15:30
    //    

Social media marketing wordt gezien als alternatief voor e-mail marketing. Binnen veel organisaties is er discussie over de investering in een van beiden. Ondanks een groot aantal valide argumenten om social media te kiezen, laat de infographic van Reachmail zien dat het nog steeds verstandig is om ook e-mail in te zetten.

E-mail marketing: hoe deel je artikelen via WhatsApp?

19 mei 2016 om 10:00
    //    

Waarom zou je een WhatsApp-button opnemen in je mailing? Welke kansen biedt zo’n button voor e-mail marketing? En niet onbelangrijk: waar moet je rekening mee houden als je een WhatsApp-button toevoegt aan je berichten? Drie vragen die wij graag beantwoorden.   

E-mail marketing versterkt social media, en andersom.

12 mei 2016 om 10:29
    //    

Als marketeer ben je dagelijks bezig met het optimaal inzetten van online kanalen. Je post tweets en updates op social media. Ook heb je een database met e-mailadressen die je periodiek aanschrijft. Zo haal je het maximale uit beide kanalen. In ieder geval, uit beide kanalen onafhankelijk. Maar weet je dat deze kanalen ook prima te combineren zijn? Hoe je dat doet? Ik zet een aantal opties voor je op een rij, want met minimale inzet bereik je al snel meer resultaat.

De toekomst van e-mail marketing

11 april 2016 om 10:00
    //    
Geplaatst in Trends en Onderzoeken

E-mail is al zo vaak dood en begraven genoemd, maar keer op keer bewijst e-mail dat het medium nog steeds zoveel waarde toevoegt in het leven van de consument en dus dat van de marketeer. In het Email Marketing in 2020 Report van Litmus wordt duidelijk dat e-mail marketing de komende 5 jaar nog belangrijker wordt.

Infographic Litmus: op welke devices worden e-mails geopend?

15 maart 2016 om 09:51
    //    

Het afgelopen jaar is er veel veranderd in de wereld van e-mail marketing. Van de vervanging van Outlook.com met Office 365, de introductie van de Apple Watch tot aan een voortdurende stijging van de mobiele opens.

Ontvang updates