Blog: Wekelijkse dosis marketingkennis

E-mail Marketing

10 Nieuwe must-use Twitter features

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Bas van Eeuwen

Social media platform Twitter innoveerde de afgelopen 6 maanden stevig door. Dat is dan ook wel nodig, gezien de stagnerende maandelijkse groei. Naast het gebrek aan groei protesteerden veel gebruikers tegen een tekort aan technische ontwikkeling.

Optimaal kleurgebruik in marketingcampagnes

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mardi Kruijt

Vaak wordt kleur door marketeers ingezet vanuit hun eigen smaak. “Ik vind rood een mooie warme kleur, en dat past bij ons merk”. Maar is dat wel de beste manier om kleur te gebruiken? Wat is kleur eigenlijk? En hoe gebruik je het optimaal in bijvoorbeeld je e-mail campagne?

E-mail en social: 3 redenen om jouw merk te ontvolgen

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Bas van Eeuwen

We kunnen er niet omheen: e-mail marketing en social media marketing zijn nog steeds hot. Waarschijnlijk focus je op het werven van nieuwe volgers en inschrijvers. Maar dat is niet waar je je druk om zou moeten maken. Dat je iemand kunt overtuigen om te volgen, betekent niet dat diegene trouw blijft…

How-to: inschrijfformulier nieuwsbrief op Facebook

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Redactie

De website is de meest logische plek om een aanmeldformulier voor je nieuwsbrief te plaatsen. Maar dit formulier kun je ook op je Facebook-bedrijfspagina plaatsen om je bestand verder te laten groeien. Hoe? Volg de volgende 5 stappen om nieuwe nieuwsbriefabonnees te verzamelen via Facebook. Je moet wel een e-mail marketingoplossing hebben om de stappen toe te kunnen passen. 

De mogelijkheden van video in e-mail

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Frans van Bellen

We kunnen er niet meer omheen: video werkt. HubSpot rapporteert dat potentiele klanten 1.8 keer sneller tot aankoop over zullen gaan na het zien van een video. Alleen het vermelden van het woord “video” in een e-mail onderwerp kan opens al verbeteren met 19%.

Goede reden om je video’s ook in je e-mail communicatie op te nemen. In e-mail is dit minder gemakkelijk dan je website, maar er zijn verschillende opties beschikbaar.

10 Nieuwe must-use Twitter features

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Bas van Eeuwen

Social media platform Twitter innoveerde de afgelopen 6 maanden stevig door. Dat is dan ook wel nodig, gezien de stagnerende maandelijkse groei. Naast het gebrek aan groei protesteerden veel gebruikers tegen een tekort aan technische ontwikkeling.

Optimaal kleurgebruik in marketingcampagnes

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mardi Kruijt

Vaak wordt kleur door marketeers ingezet vanuit hun eigen smaak. “Ik vind rood een mooie warme kleur, en dat past bij ons merk”. Maar is dat wel de beste manier om kleur te gebruiken? Wat is kleur eigenlijk? En hoe gebruik je het optimaal in bijvoorbeeld je e-mail campagne?

E-mail en social: 3 redenen om jouw merk te ontvolgen

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Bas van Eeuwen

We kunnen er niet omheen: e-mail marketing en social media marketing zijn nog steeds hot. Waarschijnlijk focus je op het werven van nieuwe volgers en inschrijvers. Maar dat is niet waar je je druk om zou moeten maken. Dat je iemand kunt overtuigen om te volgen, betekent niet dat diegene trouw blijft…

Bekijk overzicht

Marketing Automation

Genereer met de juiste content de juiste leads voor e-mail marketing (automation)

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg

Alleen met relevante content genereer je meer websitebezoekers. En alleen met de juiste vervolgcontent, calls-to-action, landingspagina’s en formulieren converteren deze bezoekers naar goede leads voor Sales. In dit artikel focussen we ons op het genereren van leads voor jouw e-mail marketingactiviteiten. En zoals de titel je al doet vermoeden, speelt content marketing hierbij een zeer grote rol.

Aan de slag met gated content

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg
In B2B marketing wordt er veel gediscussieerd over het feit of je content wel of niet achter een formulier moet zetten. De officiële term hiervoor is gated content. In dit blog maken we je wegwijs hoe en waarom je op de juiste manier aan de slag gaat en welke afwegingen je hierbij maakt.

Hoe herken je een sales-ready lead?

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Sander te Loo

Als het goed is doet jouw Marketingafdeling zijn uiterste best om zoveel mogelijk leads te genereren. Maar niet alle leads zijn klaar om klant te worden. Of zelfs in gesprek te gaan. Hoe herken je in jouw leadlijst de leads die waardevol zijn om te bellen? 

Content marketing: tips voor een betere positie in Google

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg

Goede content is authentiek en spreekt de lezer of ontvanger direct aan. Maar dan moet deze content wel in Google vindbaar zijn. Met deze tips optimaliseer je jouw content voor zoekmachines. 

Automatische opvolging vanuit je e-mail nieuwsbrief

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Simone Ringeling

Na het versturen van de e-mail nieuwsbrief zie je in je statistieken de kliks oplopen. Dat is een goed teken. Ook de conversie op het formulier stijgt. Op deze doelgroep wil je leadnurturing toepassen.

Genereer met de juiste content de juiste leads voor e-mail marketing (automation)

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg

Alleen met relevante content genereer je meer websitebezoekers. En alleen met de juiste vervolgcontent, calls-to-action, landingspagina’s en formulieren converteren deze bezoekers naar goede leads voor Sales. In dit artikel focussen we ons op het genereren van leads voor jouw e-mail marketingactiviteiten. En zoals de titel je al doet vermoeden, speelt content marketing hierbij een zeer grote rol.

Aan de slag met gated content

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Mark van den Berg
In B2B marketing wordt er veel gediscussieerd over het feit of je content wel of niet achter een formulier moet zetten. De officiële term hiervoor is gated content. In dit blog maken we je wegwijs hoe en waarom je op de juiste manier aan de slag gaat en welke afwegingen je hierbij maakt.

Hoe herken je een sales-ready lead?

01 juli 2016 om 11:30
    //    
Sander te Loo

Als het goed is doet jouw Marketingafdeling zijn uiterste best om zoveel mogelijk leads te genereren. Maar niet alle leads zijn klaar om klant te worden. Of zelfs in gesprek te gaan. Hoe herken je in jouw leadlijst de leads die waardevol zijn om te bellen? 

Bekijk overzicht