Blog: Wekelijkse dosis marketingkennis

E-mail Marketing

Hoe maak je van e-mail marketing een succes?

17 februari 2017 om 15:28
    //    
Hendrik Westerhuis

E-mail is een fantastisch marketingkanaal. En dat is echt geen wij-van-WC-Eend.  Als je e-mail marketing met succes weet in te zetten, dan is een ROI mogelijk van 49 euro (bron: National Client Email Report). Maar navelstaren naar je open ratio en klik ratio zorgt er niet voor dat je van elke geïnvesteerde euro er 49 terugkrijgt. Wil je de effectiviteit van e-mail marketing echt meten? Wil je het maximale eruit halen? Bedenk dan dat het ook bij e-mail marketing maar om één ding draait: het realiseren van doelstellingen.

Feedback duimpjes in e-mail: hoe werkt dat precies?

15 februari 2017 om 11:25
    //    
Yvonne Rosheuvel

Je ziet ze steeds vaker: feedback duimpjes onderin mailings. Bekende voorbeelden zijn de mailings van bol.com en Coolblue. Maar wist je dat deze functionaliteit niet alleen voor bedrijven met een enorm marketingbudget mogelijk is? Met deze functionaliteit is klein te starten om daarna steeds verder uit te bouwen. Het is gemakkelijk te implementeren in jouw e-mailtemplate. Met weinig investering waardevolle informatie ontvangen, waar wacht je nog op?

Vergroot je open ratio: gebruik een pakkende snippet

07 februari 2017 om 13:00
    //    
Iris Peeters - De Jong

Als marketeer wil je natuurlijk het liefst dat je nieuwsbrief opvalt en dat zoveel mogelijk ontvangers jouw nieuwsbrief openen. Maar hoe doe je dat? De onderwerpregel is één van de belangrijkste elementen in e-mail marketing. Het bepaalt je open ratio en is dus cruciaal. Maar vergeet vooral de snippet niet om de ontvanger net even meer te motiveren om jouw nieuwsbrief te openen. 

Hoe maak je een goede nieuwsbrief: het proces

01 februari 2017 om 14:00
    //    
Tatiana Bekker

Het maken van een effectieve en efficiënte nieuwsbrief is van allerlei factoren afhankelijk. De nieuwsbrief moet onze doelgroep aanspreken. Het is daarom belangrijk dat we de juiste boodschap uitdragen. Daarmee vergroten we de openratio, klikratio en daadwerkelijke acties. Naast de boodschap moet er ook gelet worden op de afbeeldingen, de content en de lengte van de nieuwsbrief. In dit artikel zal ik het puur hebben over het “invullen” van een bestaand e-mail template: van het vaststellen van het thema en doel, tot de splittest en moment van daadwerkelijke verzending.

Hoe scoor je met een afzendernaam?

30 januari 2017 om 08:30
    //    
Hendrik Westerhuis

Een bekende naam doet wonderen. Of toch niet? In e-mail marketing vaak wel. Ondanks dat de keuze voor een afzendernaam direct van invloed is op de open ratio van je mailing, is er maar weinig bruikbare informatie over te vinden. En dat is jammer, want er zijn zeker een aantal punten waarop je kunt letten bij de keuze voor een afzendernaam. Tijd dus om alle ins & outs van afzendernamen onder de loep te nemen.

Hoe maak je van e-mail marketing een succes?

17 februari 2017 om 15:28
    //    
Hendrik Westerhuis

E-mail is een fantastisch marketingkanaal. En dat is echt geen wij-van-WC-Eend.  Als je e-mail marketing met succes weet in te zetten, dan is een ROI mogelijk van 49 euro (bron: National Client Email Report). Maar navelstaren naar je open ratio en klik ratio zorgt er niet voor dat je van elke geïnvesteerde euro er 49 terugkrijgt. Wil je de effectiviteit van e-mail marketing echt meten? Wil je het maximale eruit halen? Bedenk dan dat het ook bij e-mail marketing maar om één ding draait: het realiseren van doelstellingen.

Feedback duimpjes in e-mail: hoe werkt dat precies?

15 februari 2017 om 11:25
    //    
Yvonne Rosheuvel

Je ziet ze steeds vaker: feedback duimpjes onderin mailings. Bekende voorbeelden zijn de mailings van bol.com en Coolblue. Maar wist je dat deze functionaliteit niet alleen voor bedrijven met een enorm marketingbudget mogelijk is? Met deze functionaliteit is klein te starten om daarna steeds verder uit te bouwen. Het is gemakkelijk te implementeren in jouw e-mailtemplate. Met weinig investering waardevolle informatie ontvangen, waar wacht je nog op?

Vergroot je open ratio: gebruik een pakkende snippet

07 februari 2017 om 13:00
    //    
Iris Peeters - De Jong

Als marketeer wil je natuurlijk het liefst dat je nieuwsbrief opvalt en dat zoveel mogelijk ontvangers jouw nieuwsbrief openen. Maar hoe doe je dat? De onderwerpregel is één van de belangrijkste elementen in e-mail marketing. Het bepaalt je open ratio en is dus cruciaal. Maar vergeet vooral de snippet niet om de ontvanger net even meer te motiveren om jouw nieuwsbrief te openen. 

Bekijk overzicht

Marketing Automation

Tips om leads op te volgen: combineer outbound sales met inbound marketing

15 november 2016 om 12:52
    //    
Sander te Loo

Wij bellen de leads die we hebben gegenereerd door inbound marketingtactieken te gebruiken. Dat doen wij gewoon. En wij raden je aan dat ook gewoon te doen. In dit artikel doe ik een ultieme poging je uit te leggen waarom. Geloof het of niet, het werkt. En het is nog leuk ook! 

Op social media, online marketing fora en in persoonlijke gesprekken lees en hoor ik veel discussie over de fameuze, tegengestelde commerciële strategieën;  outbound versus inbound. In deze discussie zijn er gechargeerd twee partijen; de traditionelen en de puristen.

Wat is de ROI van Marketing Automation?

27 oktober 2016 om 10:00
    //    
Mark van den Berg

Mijn vorige blog ‘Marketing automation; wat levert het op?’ leverde veel reacties op. Een opmerking die in het oog sprong, was dat een concreet rekenmodel miste bij het in kaart brengen van de investering van marketing automation.  Hoewel ik denk dat dit een onderdeel is van de totale business case van B2B marketing automation snap ik de vraag wel. Daarom hebben we onderzocht hoe we een concreet model kunnen bieden om antwoord te geven op de vraag: Wat is de ROI van Marketing Automation?

Leadgeneratie belangrijkste reden voor implementatie van marketing automation

13 oktober 2016 om 13:32
    //    
Mark van den Berg

Marketing automation leeft. Hebben veel bedrijven in Nederland dan al marketing automation geïmplementeerd? Dat valt nog mee blijkt uit het B2B Marketing Trendrapport, een publicatie van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Blinker. Eén op de vier respondenten geeft aan dat binnen zijn organisatie marketing automation is geïmplementeerd. Bij 75 procent dus nog niet, maar 48 procent van de marketeers die nog geen oplossing hebben voor marketing automation zegt dit wel op de agenda te hebben voor 2016/2017.

The State of Inbound 2016

12 september 2016 om 13:30
    //    
Bas van Eeuwen

Net als vorig jaar publiceert HubSpot het onderzoek The State of Inbound. Dit rapport bevat actuele uitdagingen, prioriteiten en tactieken van marketeers. De onderdelen content, search, ads en sales zijn vertegenwoordigd. Hieronder de speerpunten waar jij je op zou moeten focussen.

Marketing automation; wat levert het op?

05 september 2016 om 13:55
    //    
Mark van den Berg

Wat is de ROI van je marketinginspanningen? Dat is een vraag waar marketeers veel mee bezig zijn. Gelukkig zijn er in online marketing veel zaken heel goed meetbaar en kun je heel makkelijk een ROI berekenen. Denk aan Google Adwords, Facebook advertising of affiliate marketing. Bij een investering in marketing automation blijkt dat toch wat lastiger. In dit blog ga ik dieper in op de vraag wat marketing automation oplevert en hoe je dat inzichtelijk kunt maken als je ermee start.

Tips om leads op te volgen: combineer outbound sales met inbound marketing

15 november 2016 om 12:52
    //    
Sander te Loo

Wij bellen de leads die we hebben gegenereerd door inbound marketingtactieken te gebruiken. Dat doen wij gewoon. En wij raden je aan dat ook gewoon te doen. In dit artikel doe ik een ultieme poging je uit te leggen waarom. Geloof het of niet, het werkt. En het is nog leuk ook! 

Op social media, online marketing fora en in persoonlijke gesprekken lees en hoor ik veel discussie over de fameuze, tegengestelde commerciële strategieën;  outbound versus inbound. In deze discussie zijn er gechargeerd twee partijen; de traditionelen en de puristen.

Wat is de ROI van Marketing Automation?

27 oktober 2016 om 10:00
    //    
Mark van den Berg

Mijn vorige blog ‘Marketing automation; wat levert het op?’ leverde veel reacties op. Een opmerking die in het oog sprong, was dat een concreet rekenmodel miste bij het in kaart brengen van de investering van marketing automation.  Hoewel ik denk dat dit een onderdeel is van de totale business case van B2B marketing automation snap ik de vraag wel. Daarom hebben we onderzocht hoe we een concreet model kunnen bieden om antwoord te geven op de vraag: Wat is de ROI van Marketing Automation?

Leadgeneratie belangrijkste reden voor implementatie van marketing automation

13 oktober 2016 om 13:32
    //    
Mark van den Berg

Marketing automation leeft. Hebben veel bedrijven in Nederland dan al marketing automation geïmplementeerd? Dat valt nog mee blijkt uit het B2B Marketing Trendrapport, een publicatie van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Blinker. Eén op de vier respondenten geeft aan dat binnen zijn organisatie marketing automation is geïmplementeerd. Bij 75 procent dus nog niet, maar 48 procent van de marketeers die nog geen oplossing hebben voor marketing automation zegt dit wel op de agenda te hebben voor 2016/2017.

Bekijk overzicht