ARCHIEF

E-mail marketing blijft het marketingkanaal met de hoogste ROI

25 augustus 2014 om 15:45 // Gepost door Paul Neuteboom
Reacties (0)

Marketeers hebben het maar druk vandaag de dag. Dat zinnetje lees je heel vaak als je in de blogosphere rondtoert. Is het waar? Natuurlijk is het waar! Al die oude en nieuwe marketingkanalen waaruit je kunt, nee waaruit je moet, kiezen. Daarom in deze blogpost een overzicht van drie recente onderzoeken waaruit blijkt dat e-mailmarketing nog steeds aan de top van de marketing foodchain staat.


Hoe werkwoorden van perceptie je lezer verleiden

06 augustus 2014 om 16:25 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (1)

Soms roept mijn collega Paul: hoe kan ’t toch dat die Amerikanen altijd zo leuk schrijven en dat wij Hollanders vaak van die saaie teksten produceren? Tja, zoveel antwoorden dat je de bomen én het bos niet meer ziet. Talen zijn nu eenmaal verschillend, schrijfonderwijs is verschillend, gebruik is anders, cultuur is anders, gevoel is anders. Alles is anders. Maar met en beetje analyse kunnen we misschien toch iets leren van de Amerikaanse schrijfstijl.


Van email marketing naar marketing automation

11 juli 2014 om 12:10 // Gepost door Paul Neuteboom
Reacties (0)

Eind juni lanceerde Blinker zijn nieuwste eGuide ‘Van e-mail marketing naar marketing automation’. Het is the next big step in e-mail marketing: de overstap naar een softwaretool die zo’n beetje alles mogelijk maakt. De inrichting van volledig automatische campagnes, lead scoring, marketing analytics, lead nurturing… met marketing automation kan ‘t allemaal.


Thats a fact: Eerste commerciële email verzonden in 1978

18 juni 2014 om 09:02 // Gepost door Paul Neuteboom
Reacties (0)

Toen Gary Thuerk op 1 mei 1978 op de verzendknop drukte, wist hij al dat zijn e-mailbericht voor enige opschudding zou zorgen. Maar de reactie vanuit het “Internet” bleek nog steviger dan gedacht. Dit was niet alleen het eerste commerciële bericht ooit verzonden, maar ook de eerste SPAM.


Het effect van je copy kun je testen

12 juni 2014 om 11:15 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

De vraag die menig marketeer stelt: hoe weet ik of mijn geschreven tekst aansluit op mijn lezers en hen overtuigt om door te klikken? Je hebt niet altijd de mogelijkheid om een A/B Test uit te voeren op je copy en toch wil je weten of je teksten oké zijn. Over goed schrijven valt natuurlijk veel te vertellen, maar één relatief eenvoudig testje kun je altijd uitvoeren: kijken of je teksten, koppen en onderwerpregel voldoen aan de inzichten van George Armitage Miller.


Vier e-mailings vertellen meer dan één

19 mei 2014 om 16:21 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

Elke online marketeer beschikt over een fantastisch analyse-instrument: de vergelijking van meerdere e-mailstatistieken. Zo’n vergelijking geeft ontzettend veel informatie over het effect van je e-mail marketinginspanningen. Het is alleen zo jammer dat veel online marketeers zo’n analyse niet uitvoeren. Wat dat betreft kan de online wereld veel leren van de direct marketing.


Tips om je e-mailing mobile friendly te maken

06 mei 2014 om 09:20 // Gepost door Simone Ringeling
Reacties (0)

Steeds vaker worden e-mailings geopend op mobiele apparaten. In februari 2014 was dit aandeel zelfs hoger dan ooit, namelijk 48%! Waarschijnlijk wordt ook jouw e-mail nieuwsbrief steeds meer gelezen op een mobiel apparaat. Reden genoeg om je meer te verdiepen in dit onderwerp.


Koppeling CRM en e-mail marketing levert GAC veel op

24 april 2014 om 10:30 // Gepost door Paul Neuteboom
Reacties (0)

Al vier jaar maakt GAC Business Solutions gebruik van de MailPlus-connector voor Microsoft Dynamics CRM. E-mail marketing is inmiddels één van de belangrijkste marketingkanalen bij GAC en dat komt vooral door de koppeling tussen CRM en de e-mail marketingoplossing. Xavier Dusée en Marcel Nanning zijn al jaren enthousiast over de koppeling die GAC veel oplevert.


Het visuele spektakel van de Gmail Reclametab

10 april 2014 om 13:51 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (1)

De meeste marketeers kennen de look & feel wel van pinterest.com. Een geordend visueel overzicht van alles wat een gebruiker leuk en interessant vindt. Heel iets anders dan een lange lijst met http-adressen of een lijst met links naar afbeeldingen. En dit laatste is nu precies hoe de gemiddelde inbox eruitziet. Een lijst met allerlei berichten die wel of niet geopend zijn. Daar brengt Gmail verandering in met het nieuwe overzicht van de reclametab. Visueel sterk, overzichtelijk en gericht op het verleiden van de ontvangers.


E-mail marketing en CRM: een perfect duo

03 april 2014 om 15:00 // Gepost door Hendrik Westerhuis & Paul Neuteboom
Reacties (2)

Blinker publiceerde op 27 maart 2014 zijn nieuwste eGuide E-mail marketing en CRM; 21 redenen om ze te koppelen. Een koppeling maakt het mogelijk om het adressenbestand up-to-date te houden, om doelgroepen te segmenteren en profielen te verrijken. Hoe beter de data, hoe relevanter de informatie die klanten ontvangen.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 .. 14 15 16 > >>
Contact met Blinker.

Blinker BV
Boris Pasternaklaan 16
2719 DA Zoetermeer

Verkoop: 079-363 70 60
Support: 079-363 70 62
E-mail: info@blinker.nl

Google+ linkedin facebook twitter mail
DDMA logo Deloitte logo Emerce logo