ARCHIEF

Hoe gebruik je een symbool in je onderwerpregel?

01 december 2014 om 16:56 // Gepost door Anne Sikken
Reacties (0)

In de bittere strijd om aandacht in de inbox zijn symbolen in de onderwerpregel een wapen dat soms zeer succesvol kan worden ingezet. In de drukke decembermaand neemt niet alleen de maildruk, maar ook het gebruik van symbolen toe. Ineens vindt iedereen wel een gelegenheid om de onderwerpregel op te leuken met een sterretje of kerstboompje. In dit artikel zetten we daarom kort uiteen waar je op moet letten als je je onderwerpregel wilt verfraaien met een symbooltje.


Drie uitkomsten van Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 voorgelegd aan twee respondenten

11 november 2014 om 12:55 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 bestaat uit 37 conclusies. Drie van deze conclusies heb ik voorgelegd aan twee respondenten. Het onderzoek eindigde niet voor niets met de vraag: mogen wij contact met u opnemen naar aanleiding van dit onderzoek? En ik dacht: waarom ook niet. Laat ik als medesamensteller van Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 de telefoon eens pakken.


Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014

29 oktober 2014 om 10:00 // Gepost door Mark van den Berg
Reacties (0)

Logo Nationaal Email Onderzoek 2014Het jaarlijkse onderzoek dat Blinker in samenwerking met CG Selecties uitvoert – Het Nationaal E-mail Onderzoek – wordt inmiddels met open armen ontvangen door de grote marketingblogs in Nederland. De onderzoeksresultaten zijn dusdanig interessant dat zij maar wat graag content plaatsen over het onderzoek om zo hun lezers en volgers van de juiste informatie te voorzien over Het Nationaal E-mail Onderzoek. Ook Blinker-medewerkers zelf krijgen alle vrijheid om hierover te bloggen op deze sites. In deze blogpost een overzicht van websites waar je informatie vindt over Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014.


E-mail marketing is onmisbaar voor uitgevers

21 oktober 2014 om 14:55 // Gepost door Mark van den Berg
Reacties (0)

Veel uitgevers van magazines worstelen met nieuwe verdienmodellen en dalende oplagecijfers. Betalen voor content is niet meer zo populair nu veel van die content ook gratis online te vinden is. Bovendien is content daardoor altijd en overal beschikbaar en een magazine is dat niet. Betekent dit het einde van het tijdschrifttijdperk? Nee, vooralsnog niet. Uitgevers moeten buiten hun gebaande paden gaan en op zoek naar nieuwe manieren om hun lezers en abonnees te blijven bedienen en gebonden te houden.


AB Testen met basismotivatoren

16 oktober 2014 om 16:25 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

Angst, hebzucht, status en ontplooiing zijn de vier basismotivatoren die marketeers inzetten om hun producten en diensten aan de man te brengen. Renault prijst zijn elektrische auto niet voor niets aan met ‘Voordelig zakelijk elektrisch rijden’ en ‘Elektrisch veel voordeel tot € 12.500, profiteer nu!’. De marketeers bij Renault weten drommelsgoed dat inspelen op ‘hebzucht’ goed werkt. Maar wie weet: misschien werkt inspelen op ‘angst’ ook wel. Een AB test helpt je verder.


AB Testen in e-mail nieuwsbrieven

09 oktober 2014 om 12:00 // Gepost door Paul Neuteboom
Reacties (0)

AB testen is de eenvoudigste manier om snel meer succes te halen uit e-mail marketing. In een handomdraai test je of onderwerpregel A of B beter scoort. Of welke call-to-action het beste werkt in een bepaalde doelgroep. Ook bij Blinker AB testen we onze e-mailings. Sterker nog: het is op de marketingafdeling zelfs verplicht om minimaal een AB test van de onderwerpregel te doen bij elke e-mailing. In deze blog tonen we je graag één van de testen uit 2013 ter lering ende vermaeck.


Succesvol starten met AB testen

30 september 2014 om 16:00 // Gepost door Paul Neuteboom en Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

Met een AB test krijg je informatie over het effect van een A-variant en een B-variant. En je kunt het zo gek niet verzinnen of ’t valt te testen. Er zijn zelfs AB testen opgezet om het effect van verschillende lettertypes te testen, om te kijken of een call-to-action met ‘mijn aanbieding’ beter scoorde dan ‘uw aanbieding’ et cetera. Soms worden kleine verschillen getest, soms grote. Maar welke stappen moet je zetten om AB testen succesvol te maken?


C’est le ton qui fait la musique

15 september 2014 om 00:00 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

In het Nederlands vertalen we dit vaak met: het maakt niet uit wat je zegt, maar hoe je ’t zegt. Zo’n vertaling mag misschien juist zijn, maar de uitdrukking in het Frans is veel mooier. In de musique is het belangrijk om na te denken over maat, ritme en tempo, maar in schrijven zijn we al lang blij ‘als ’t op papier staat’. Jammer, want een tekst in een mooi ritme en in een goedgekozen klankkleur scoort beter. Zeker in marketing.


Welkomstmail: Hoe begroet jij nieuwe abonnees?

29 augustus 2014 om 11:55 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

Stel: er staat een potentiële klant op de stoep van je organisatie. Hij belt aan en jij doet open. En dan? Wat zou jezelf verwachten als je op die bel drukt? Op z’n minst een vriendelijk ‘hallo’, misschien zelfs een handdruk en zeker een glimlach. Je wilt niet alleen welkom worden geheten, maar je wilt je bovenal welkom voelen. Wat je zeker niet verwacht, is alleen een opmerking als ‘dank dat je hebt aangebeld’. Dat zou toch een beetje karig zijn. Of niet soms?


E-mail marketing blijft het marketingkanaal met de hoogste ROI

25 augustus 2014 om 15:45 // Gepost door Paul Neuteboom
Reacties (0)

Marketeers hebben het maar druk vandaag de dag. Dat zinnetje lees je heel vaak als je in de blogosphere rondtoert. Is het waar? Natuurlijk is het waar! Al die oude en nieuwe marketingkanalen waaruit je kunt, nee waaruit je moet, kiezen. Daarom in deze blogpost een overzicht van drie recente onderzoeken waaruit blijkt dat e-mailmarketing nog steeds aan de top van de marketing foodchain staat.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 .. 15 16 17 > >>
Contact met Blinker.

Blinker BV
Boris Pasternaklaan 16
2719 DA Zoetermeer

Verkoop: 079-363 70 60
Support: 079-363 70 62
E-mail: info@blinker.nl

Google+ linkedin facebook twitter mail
DDMA logo Deloitte logo Emerce logo