ARCHIEF

5 e-mail marketingtips: van snippet tot afmeldlink

19 februari 2015 om 10:00 // Gepost door Yvonne Rosheuvel
Reacties (0)

Eind 2014 heeft Blinker de “templatecheck-actie” uitgevoerd onder Blinkerklanten. Dit hield in dat een Blinker projectleider én designer het e-mail template van de klant kritisch bekeken om tips te bieden ter optimalisatie van de nieuwsbrief. De bevindingen en adviezen die hieruit voortkwamen bleken voor veel klanten een eyeopener of zelfs een motivatie om werkwijzen om te gooien. Hieronder lees je de top vijf meest gegeven adviezen, zodat jij er ook je voordeel mee kunt doen.


Wat vertelt de open ratio?

18 februari 2015 om 16:00 // Gepost door Anne Sikken
Reacties (0)

Iedere e-mailmarketeer heeft zich weleens afgevraagd wat eigenlijk een open ratio is en vooral wanneer een open ratio goed is. In dit artikel vind je de antwoorden op deze twee vragen. Wij doen graag uit de doeken waarom de open ratio zo’n prachtig stukje e-mail marketingstatistiek is. Lees daarom niet alleen deze blog, maar ook onze blog "Hoe beïnvloed je je open ratio?".


Hoe beïnvloed je je open ratio?

18 februari 2015 om 08:00 // Gepost door Anne Sikken
Reacties (0)

Heb je invloed op de open ratio van je e-mailing? Het antwoord hierop is uiteraard: ja. Er zijn in totaal twaalf punten die van invloed zijn op de hoogte van je open ratio en aan acht van die punten kun je als marketeer sleutelen. Hieronder sommen we ze allemaal voor je op.

Niet vergeten: test de elementen. Alleen met een test weet je zeker of je de open ratio positief beïnvloedt.
 


7 mythes over e-mail marketing

17 februari 2015 om 00:00 // Gepost door Mark van den Berg
Reacties (0)

Recentelijk kwam ik al surfend deze infographic van Alchemy Worx tegen. Zij hebben onderzoek gedaan onder eigen klanten en diverse bronnen als Return Path, DMA en eDataSource geraadpleegd als het gaat om de inzet van e-mail marketing. Op basis daarvan hebben ze 7 mythes over e-mail marketing geformuleerd. Deze mythes wil ik graag als food for thought met jullie delen. Persoonlijk ben ik erg blij met de ontmaskering van Mythe 5. Ik ben ook wel benieuwd naar jullie mening over onderstaande mythes, dus reacties op dit blog zijn meer dan welkom!


25 tips om e-mailadressen te verzamelen

04 februari 2015 om 13:24 // Gepost door Mark van den Berg
Reacties (0)

Een e-mail nieuwsbrief is een fantastisch medium om te communiceren met (potentiële) klanten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. Het versturen van een mailing leidt tot meer website traffic en een verhoging van conversies, aanvragen en/of omzet. Het verkrijgen van de juiste e-mailadressen om je bereik te vergroten is daarbij essentieel. 


Hoe gebruik je een symbool in je onderwerpregel?

01 december 2014 om 16:56 // Gepost door Anne Sikken
Reacties (0)

In de bittere strijd om aandacht in de inbox zijn symbolen in de onderwerpregel een wapen dat soms zeer succesvol kan worden ingezet. In de drukke decembermaand neemt niet alleen de maildruk, maar ook het gebruik van symbolen toe. Ineens vindt iedereen wel een gelegenheid om de onderwerpregel op te leuken met een sterretje of kerstboompje. In dit artikel zetten we daarom kort uiteen waar je op moet letten als je je onderwerpregel wilt verfraaien met een symbooltje.


Drie uitkomsten van Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 voorgelegd aan twee respondenten

11 november 2014 om 12:55 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 bestaat uit 37 conclusies. Drie van deze conclusies heb ik voorgelegd aan twee respondenten. Het onderzoek eindigde niet voor niets met de vraag: mogen wij contact met u opnemen naar aanleiding van dit onderzoek? En ik dacht: waarom ook niet. Laat ik als medesamensteller van Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 de telefoon eens pakken.


Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014

29 oktober 2014 om 10:00 // Gepost door Mark van den Berg
Reacties (0)

Logo Nationaal Email Onderzoek 2014Het jaarlijkse onderzoek dat Blinker in samenwerking met CG Selecties uitvoert – Het Nationaal E-mail Onderzoek – wordt inmiddels met open armen ontvangen door de grote marketingblogs in Nederland. De onderzoeksresultaten zijn dusdanig interessant dat zij maar wat graag content plaatsen over het onderzoek om zo hun lezers en volgers van de juiste informatie te voorzien over Het Nationaal E-mail Onderzoek. Ook Blinker-medewerkers zelf krijgen alle vrijheid om hierover te bloggen op deze sites. In deze blogpost een overzicht van websites waar je informatie vindt over Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014.


E-mail marketing is onmisbaar voor uitgevers

21 oktober 2014 om 14:55 // Gepost door Mark van den Berg
Reacties (0)

Veel uitgevers van magazines worstelen met nieuwe verdienmodellen en dalende oplagecijfers. Betalen voor content is niet meer zo populair nu veel van die content ook gratis online te vinden is. Bovendien is content daardoor altijd en overal beschikbaar en een magazine is dat niet. Betekent dit het einde van het tijdschrifttijdperk? Nee, vooralsnog niet. Uitgevers moeten buiten hun gebaande paden gaan en op zoek naar nieuwe manieren om hun lezers en abonnees te blijven bedienen en gebonden te houden.


AB Testen met basismotivatoren

16 oktober 2014 om 16:25 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

Angst, hebzucht, status en ontplooiing zijn de vier basismotivatoren die marketeers inzetten om hun producten en diensten aan de man te brengen. Renault prijst zijn elektrische auto niet voor niets aan met ‘Voordelig zakelijk elektrisch rijden’ en ‘Elektrisch veel voordeel tot € 12.500, profiteer nu!’. De marketeers bij Renault weten drommelsgoed dat inspelen op ‘hebzucht’ goed werkt. Maar wie weet: misschien werkt inspelen op ‘angst’ ook wel. Een AB test helpt je verder.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 .. 16 17 18 > >>
Contact met Blinker.

Blinker BV
Boris Pasternaklaan 16
2719 DA Zoetermeer

Verkoop: 079-363 70 60
Support: 079-363 70 62
E-mail: info@blinker.nl

Google+ linkedin facebook twitter mail
DDMA logo Deloitte logo Emerce logo