ARCHIEF

Succesvol starten met AB testen

30 september 2014 om 16:00 // Gepost door Paul Neuteboom en Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

Met een AB test krijg je informatie over het effect van een A-variant en een B-variant. En je kunt het zo gek niet verzinnen of ’t valt te testen. Er zijn zelfs AB testen opgezet om het effect van verschillende lettertypes te testen, om te kijken of een call-to-action met ‘mijn aanbieding’ beter scoorde dan ‘uw aanbieding’ et cetera. Soms worden kleine verschillen getest, soms grote. Maar welke stappen moet je zetten om AB testen succesvol te maken?


C’est le ton qui fait la musique

15 september 2014 om 00:00 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

In het Nederlands vertalen we dit vaak met: het maakt niet uit wat je zegt, maar hoe je ’t zegt. Zo’n vertaling mag misschien juist zijn, maar de uitdrukking in het Frans is veel mooier. In de musique is het belangrijk om na te denken over maat, ritme en tempo, maar in schrijven zijn we al lang blij ‘als ’t op papier staat’. Jammer, want een tekst in een mooi ritme en in een goedgekozen klankkleur scoort beter. Zeker in marketing.


Welkomstmail: Hoe begroet jij nieuwe abonnees?

29 augustus 2014 om 11:55 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

Stel: er staat een potentiële klant op de stoep van je organisatie. Hij belt aan en jij doet open. En dan? Wat zou jezelf verwachten als je op die bel drukt? Op z’n minst een vriendelijk ‘hallo’, misschien zelfs een handdruk en zeker een glimlach. Je wilt niet alleen welkom worden geheten, maar je wilt je bovenal welkom voelen. Wat je zeker niet verwacht, is alleen een opmerking als ‘dank dat je hebt aangebeld’. Dat zou toch een beetje karig zijn. Of niet soms?


E-mail marketing blijft het marketingkanaal met de hoogste ROI

25 augustus 2014 om 15:45 // Gepost door Paul Neuteboom
Reacties (0)

Marketeers hebben het maar druk vandaag de dag. Dat zinnetje lees je heel vaak als je in de blogosphere rondtoert. Is het waar? Natuurlijk is het waar! Al die oude en nieuwe marketingkanalen waaruit je kunt, nee waaruit je moet, kiezen. Daarom in deze blogpost een overzicht van drie recente onderzoeken waaruit blijkt dat e-mailmarketing nog steeds aan de top van de marketing foodchain staat.


Hoe werkwoorden van perceptie je lezer verleiden

06 augustus 2014 om 16:25 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (2)

Soms roept mijn collega Paul: hoe kan ’t toch dat die Amerikanen altijd zo leuk schrijven en dat wij Hollanders vaak van die saaie teksten produceren? Tja, zoveel antwoorden dat je de bomen én het bos niet meer ziet. Talen zijn nu eenmaal verschillend, schrijfonderwijs is verschillend, gebruik is anders, cultuur is anders, gevoel is anders. Alles is anders. Maar met en beetje analyse kunnen we misschien toch iets leren van de Amerikaanse schrijfstijl.


Van email marketing naar marketing automation

11 juli 2014 om 12:10 // Gepost door Paul Neuteboom
Reacties (0)

Eind juni lanceerde Blinker zijn nieuwste eGuide ‘Van e-mail marketing naar marketing automation’. Het is the next big step in e-mail marketing: de overstap naar een softwaretool die zo’n beetje alles mogelijk maakt. De inrichting van volledig automatische campagnes, lead scoring, marketing analytics, lead nurturing… met marketing automation kan ‘t allemaal.


Thats a fact: Eerste commerciële email verzonden in 1978

18 juni 2014 om 09:02 // Gepost door Paul Neuteboom
Reacties (0)

Toen Gary Thuerk op 1 mei 1978 op de verzendknop drukte, wist hij al dat zijn e-mailbericht voor enige opschudding zou zorgen. Maar de reactie vanuit het “Internet” bleek nog steviger dan gedacht. Dit was niet alleen het eerste commerciële bericht ooit verzonden, maar ook de eerste SPAM.


Het effect van je copy kun je testen

12 juni 2014 om 11:15 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

De vraag die menig marketeer stelt: hoe weet ik of mijn geschreven tekst aansluit op mijn lezers en hen overtuigt om door te klikken? Je hebt niet altijd de mogelijkheid om een A/B Test uit te voeren op je copy en toch wil je weten of je teksten oké zijn. Over goed schrijven valt natuurlijk veel te vertellen, maar één relatief eenvoudig testje kun je altijd uitvoeren: kijken of je teksten, koppen en onderwerpregel voldoen aan de inzichten van George Armitage Miller.


Vier e-mailings vertellen meer dan één

19 mei 2014 om 16:21 // Gepost door Hendrik Westerhuis
Reacties (0)

Elke online marketeer beschikt over een fantastisch analyse-instrument: de vergelijking van meerdere e-mailstatistieken. Zo’n vergelijking geeft ontzettend veel informatie over het effect van je e-mail marketinginspanningen. Het is alleen zo jammer dat veel online marketeers zo’n analyse niet uitvoeren. Wat dat betreft kan de online wereld veel leren van de direct marketing.


Tips om je e-mailing mobile friendly te maken

06 mei 2014 om 09:20 // Gepost door Simone Ringeling
Reacties (0)

Steeds vaker worden e-mailings geopend op mobiele apparaten. In februari 2014 was dit aandeel zelfs hoger dan ooit, namelijk 48%! Waarschijnlijk wordt ook jouw e-mail nieuwsbrief steeds meer gelezen op een mobiel apparaat. Reden genoeg om je meer te verdiepen in dit onderwerp.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 .. 15 16 17 > >>
Contact met Blinker.

Blinker BV
Boris Pasternaklaan 16
2719 DA Zoetermeer

Verkoop: 079-363 70 60
Support: 079-363 70 62
E-mail: info@blinker.nl

Google+ linkedin facebook twitter mail
DDMA logo Deloitte logo Emerce logo