Inzicht in je opens, doorkliks, aflevering en conversies vanuit e-mail
In Spotler Mail+ kan je uitgebreide rapportages van je nieuwsbrieven en automatische campagnes bekijken. Wij brengen onder andere alle opens en kliks in kaart. Van ieder verzonden mailing zie je hoeveel er zijn afgeleverd ten opzichte van het totaal aantal verstuurde berichten. Uiteraard wordt daarbij ook inzichtelijk gemaakt hoeveel van je ontvangers het bericht hebben geopend en hebben doorgeklikt naar je website, webshop, landingspagina’s en/of enquête.
Analyseer en leer van de resultaten van je mailings om je e-mail communicatie continu te verbeteren.
Stel benchmarks in om de prestaties van dezelfde soort mailings over een bepaalde periode te analyseren. Zo kun je bijvoorbeeld nieuwsbrieven van het afgelopen jaar naar je klanten met elkaar vergelijken.
Je kunt per nieuwsbrief de resultaten bekijken, bijvoorbeeld of het open- en klikratio van een nieuwsbrief hoger of lager is dan het gemiddelde. Het is ook mogelijk om een trendrapportage te bekijken waarbij je inzicht krijgt in de resultaten op langere termijn. Deze informatie is erg handig om je resultaten te blijven verbeteren.
Alle klikactiviteiten in je mailings worden netjes vastgelegd, maar ook op een mooie visuele wijze weergegeven in een heatmap. Zo kun je per bericht zien op welke link, afbeelding of button het meest is geklikt. Uiterst waardevolle informatie om te gebruiken bij het maken van iedere volgende mailing.
In onze Automation-module kun je automatisch e-mailcampagne instellen en vervolgens de resultaten analyseren. Je krijgt inzicht hoe vaak een campagne is geactiveerd, hoeveel contacten er nog in de campagne actief zijn en hoeveel contacten de campagne hebben afgerond. Daarnaast kun je uiteraard ook de rapportages van de e-mails bekijken die in de campagne zijn opgenomen.
Het leuke van e-mail marketing is dat het heel goed meetbaar is. Je krijgt inzicht in:
Spotler Mail+ kun je koppelen met Google Analytics zodat je de doorkliks naar je site of shop nog beter kunt volgen en een totaalbeeld krijgt van de prestatie van je mailings.
Als je Spotler Mail+ koppelt met je CRM-, CDP- of shopsoftware dan kun je ook resultaten zoals opens, kliks, bounces en mailhistorie synchroniseren. Erg handig om een compleet beeld te krijgen van alle communicatie met een contact. Bekijk onze koppelingen voor meer informatie en de mogelijkheden.
Heb je een A/B-test uitgevoerd? Dan zie je in Spotler Mail+ in een handig overzicht welke variant het beste scoort. Je krijgt inzicht in de opens, (conversie)kliks en afmeldingen per variant. Een ideale manier om te leren wat bij je doelgroep werkt om vervolgens je mailings te optimaliseren.
Plan vrijblijvend een online demo in. Wij bekijken graag samen met jou e-mail marketing kunt verbeteren.
hoe je je