Integratie e-mail marketing met CRM

Waarom e-mail software aan CRM koppelen?

Veel bedrijven werken voor hun relatiebeheer met CRM-software. Hierin wordt alles van klanten vastgelegd. Door een koppeling te maken met e-mail marketing software kun je hierin ook bijhouden of klanten zich aanmelden voor nieuwsbrieven en andere mailings. Door synchronisaties over en weer worden e-mailadressen up-to-date gehouden, bounces verwerkt en automatische campagnes aangestuurd en geregistreerd. Feitelijk wordt e-mail marketing een verlengde van je CRM-systeem.

Contacten synchroniseren

Met een automatisch proces waarbij de contacten (near-) real time worden gesynchroniseerd, blijft het contactenbestand up-to-date. Om contacten te synchroniseren, dien je eerst te bepalen welke contacteigenschappen moeten worden gesynchroniseerd.

Als de koppeling is gelegd en de sync heeft plaatsgevonden, zorg je ervoor dat nieuwe contacten in het gekoppelde systeem direct worden verwerkt. Dit geldt ook voor wijzigingen in contactgegevens, permissiewijzigingen en bounces. Zo kan op elk gewenst moment een mailing worden verstuurd naar up-to-date klantcontacten.

contacten synchroniseren

Formulieren integreren

Webformulieren zijn dé manier om met mensen in contact te komen. Uiteraard heb je het ‘contactformulier’, maar denk bijvoorbeeld ook aan formulieren voor bestellingen, het aanvragen van brochures, eventaanmeldingen, inschrijvingen voor nieuwsbrieven, enquêtes, etc. Door javascript of HTML-code te plaatsen in je CMS of door middel van API calls, kun je formulieren integreren en de verzamelde data door middel van een koppeling met je CRM opslaan bij klanten in je database. Zo blijf je ook op de hoogte van wat zij via formulieren aanvragen of bestellen.
formulieren integreren