E-mail marketing blog

E-mail marketing blog

Blinker geeft een kijkje in eigen keuken

meld je aan niewsbrief
neem contact op rond

    10 redenen waarom mensen je website snel verlaten

    23 juni 2015 om 14:07 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    Met je website stel je jouw organisatie voor aan de wereld. Het is een 24/7 visitekaartje. Daarom doe je er veel aan om relevante content te publiceren en pas je verschillende SEO-technieken toe om zoveel mogelijk bezoekers naar jouw website te trekken. Eenmaal op je website, bied je mensen redenen om hun gegevens achter te laten in ruil voor incentives.

    Maar soms wil dat laatste niet echt lukken. In Google Analytics zie je het bouncepercentage van je website omhoog schieten. Waarom verlaten de bezoekers je website nu weer snel? In dit blog vind je de 10 meest voorkomende redenen.

    Stappenplan: hoe schrijf je een goed blog?

    19 juni 2015 om 15:00 // Gepost door Redactie
    Reacties (0)

    Bloggen is cruciaal om de juiste bezoekers naar je website te trekken. Door veel en relevant te bloggen, kom je steeds hoger in de zoekresultaten van Google terecht (SEO). De mensen die in jouw blog een antwoord vinden op hun vraag klikken door naar je website, waar je ze verder kunt helpen. In dit blog vertellen we je hoe je op de juiste manier een blog opstelt voor jouw bezoekers.

    E-commerce: best practices voor bestandsgroei van webshops

    16 juni 2015 om 13:15 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    Het werven van nieuwe contacten voor je e-mail marketingdatabase is een vorm van leadwerving die makkelijk en kosten efficiënt kan worden toegepast. Veel webshops of e-tailers realiseren zich dat helaas nog onvoldoende. Maar dat niet alleen. Zij realiseren zich ook onvoldoende dat consumenten die zich aanmelden voor hun nieuwsbrief, feitelijk de inbox openstellen om aanbiedingen, content en producten te ontvangen van die webshop. Zo missen webshops en e-tailers nog een hoop kansen en laten zij de mogelijkheden die e-mail marketing hen biedt vaak nog onbenut.

    Check je landingspagina op deze 15 punten

    04 juni 2015 om 08:30 // Gepost door Simone Ringeling
    Reacties (0)

    Een landingspagina heet niet voor niets zo. Het is de plek waarop je bezoeker landt vanuit een andere bron(pagina). Denk aan: Google, een mailing of een webpagina. Met een goede landingspagina bevorder je de look & feel van je organisatie en verstevig je het contact met je bezoeker. Een slechte landingspagina doet precies het tegenovergestelde. En dat wil je graag voorkomen. Je landingspagina’s moeten een positieve impact achterlaten. Hoe? Door je landingspagina’s altijd op de volgende 15 punten te controleren.

    Omdenken in e-mail marketing: switch naar kwaliteit

    03 juni 2015 om 10:00 // Gepost door Yvonne Rosheuvel
    Reacties (0)

    Maak je e-mail marketingdata persoonlijk: focus op interesses, personalisatie en segmentatie

    Als marketeer ben je niet iedere werkdag bezig met e-mailmarketing. Op veel marketingafdelingen heerst één keer per maand een gevoel van opluchting als de nieuwsbrief de deur uit is. De vraag is alleen, denk je dat jouw klanten, prospects of relaties op dat moment ook gretig hun inbox aan het verversen zijn? Denk aan je eigen leesgedrag. Heb jij wel eens een maandelijkse nieuwsbrief van A tot Z doorgelezen? Het is tijd voor een omkeer. Van kwantitatief naar kwalitatief. Van data naar unieke personen. Van nieuwsbrief naar gewenste e-mailings.

    Hoe ga je om met e-mail afmeldingen en bounces?

    01 juni 2015 om 09:00 // Gepost door Esther Swaneveld
    Reacties (0)

    Bij elke nieuwsbrief die je verstuurt, krijg je ook te maken met afmeldingen en bounces. Hier ontkom je helaas niet aan. Het zou echter zonde zijn om er niks mee te doen. Sterker nog; als je er niets mee doet, is dat een gemiste kans. Maar hoe ga je dan om met e-mail afmeldingen en bounces? Dat lees je in dit blog.

    Typografie voor e-mail – 8 best practices

    12 mei 2015 om 15:56 // Gepost door Mardi Kruijt
    Reacties (0)

    Als e-mail marketeer werk je regelmatig met bestaande e-mail templates. Maar wat nou als je een keer iets anders wilt? Je kunt dan altijd een nieuw template laten ontwerpen door een grafisch ontwerper. Of je kunt zelf aan de slag gaan. Voor diegenen die voor de laatste optie kiezen, volgen hieronder de 8 ‘best practices’ op het gebied van typografie.

    8 tips om meer uit je LinkedIn profiel te halen

    11 mei 2015 om 14:32 // Gepost door Esther Swaneveld
    Reacties (0)

    Met meer dan 347 miljoen gebruikers (maart 2015) is LinkedIn het meest populaire social media netwerk voor zakelijke professionals en behoort tot de top social media netwerken in het algemeen. LinkedIn is continu bezig zichzelf te verbeteren met nieuwe mogelijkheden en functionaliteiten. Maar veel van mogelijkheden worden vaak nog niet optimaal ingezet door gebruikers. Daarom onderstaand 8 tips om LinkedIn beter te benutten en meer uit je profiel te halen.

    Png, jpg of gif: welk bestandstype gebruik je wanneer?

    11 mei 2015 om 11:58 // Gepost door Mardi Kruijt
    Reacties (0)

    Als (e-mail) marketeer ben je vast wel eens tegen deze vraag aangelopen: “Welk type afbeelding kan ik het beste gebruiken voor web en e-mail?” Daar is geen simpel antwoord op te geven. De verschillende afbeeldingtypes hebben allemaal voor- en nadelen.

    Checklist voor het testen van je e-mails voor betere e-mail resultaten

    07 mei 2015 om 13:50 // Gepost door Esther Swaneveld
    Reacties (0)

    Een e-mail bestaat uit meerdere onderdelen, zoals pakkende teksten, mooie afbeeldingen en een interessante call-to-action (CTA). Het geheel moet de ontvanger over de streep trekken om door te klikken en actie te ondernemen. Om te achterhalen wat voor jouw doelgroep het beste werkt in je e-mail, is het belangrijk om verschillende onderdelen van een mailing te testen. Zet hiervoor diverse A/B testen in om te onderzoeken welk van de twee verschillende berichten de efficiëntste is. Maar welke elementen kun je allemaal testen en op welke manieren? Onderstaande vier onderdelen zijn het testen meer dan waard.