E-mail marketing blog

E-mail marketing blog

Blinker geeft een kijkje in eigen keuken

meld je aan niewsbrief
neem contact op rond

    Typografie voor e-mail – 8 best practices

    12 mei 2015 om 15:56 // Gepost door Mardi Kruijt
    Reacties (0)

    Als e-mail marketeer werk je regelmatig met bestaande e-mail templates. Maar wat nou als je een keer iets anders wilt? Je kunt dan altijd een nieuw template laten ontwerpen door een grafisch ontwerper. Of je kunt zelf aan de slag gaan. Voor diegenen die voor de laatste optie kiezen, volgen hieronder de 8 ‘best practices’ op het gebied van typografie.

    8 tips om meer uit je LinkedIn profiel te halen

    11 mei 2015 om 14:32 // Gepost door Esther Swaneveld
    Reacties (0)

    Met meer dan 347 miljoen gebruikers (maart 2015) is LinkedIn het meest populaire social media netwerk voor zakelijke professionals en behoort tot de top social media netwerken in het algemeen. LinkedIn is continu bezig zichzelf te verbeteren met nieuwe mogelijkheden en functionaliteiten. Maar veel van mogelijkheden worden vaak nog niet optimaal ingezet door gebruikers. Daarom onderstaand 8 tips om LinkedIn beter te benutten en meer uit je profiel te halen.

    Png, jpg of gif: welk bestandstype gebruik je wanneer?

    11 mei 2015 om 11:58 // Gepost door Mardi Kruijt
    Reacties (0)

    Als (e-mail) marketeer ben je vast wel eens tegen deze vraag aangelopen: “Welk type afbeelding kan ik het beste gebruiken voor web en e-mail?” Daar is geen simpel antwoord op te geven. De verschillende afbeeldingtypes hebben allemaal voor- en nadelen.

    Checklist voor het testen van je e-mails voor betere e-mail resultaten

    07 mei 2015 om 13:50 // Gepost door Esther Swaneveld
    Reacties (0)

    Een e-mail bestaat uit meerdere onderdelen, zoals pakkende teksten, mooie afbeeldingen en een interessante call-to-action (CTA). Het geheel moet de ontvanger over de streep trekken om door te klikken en actie te ondernemen. Om te achterhalen wat voor jouw doelgroep het beste werkt in je e-mail, is het belangrijk om verschillende onderdelen van een mailing te testen. Zet hiervoor diverse A/B testen in om te onderzoeken welk van de twee verschillende berichten de efficiëntste is. Maar welke elementen kun je allemaal testen en op welke manieren? Onderstaande vier onderdelen zijn het testen meer dan waard.

    6 belangrijke statistieken die bepalen of je e-mail marketing strategie succesvol is

    05 mei 2015 om 14:32 // Gepost door Esther Swaneveld
    Reacties (0)

    Een belangrijk onderdeel van e-mail marketing is het monitoren van de resultaten van nieuwsbrieven en campagnes. Als je de statistieken en rapportages niet bijhoudt en hier niet op inspeelt, is de kans groot dat resultaten niet beter worden of ontvangers zich afmelden. Hieronder geef ik daarom 6 e-mail statistieken die je in ieder geval in de gaten moet houden om te kunnen bepalen of je e-mail marketingstrategie succesvol is. Deze statistieken geven je een goed beeld over hoe de nieuwsbrief heeft gescoord en waar je je op moet focussen. .

    7 tips om je open en doorklikratio te verhogen

    04 mei 2015 om 14:31 // Gepost door Esther Swaneveld
    Reacties (0)

    Gemiddeld ontvangt de Nederlander maar liefst 94 e-mails per week (Nationaal E-mail Onderzoek 2014). De kans is dus groot dat je e-mail verdwijnt in een overvolle mailbox en als deze al wordt geopend, klikt men niet altijd door. Het blijft lastig om op te vallen en de ontvanger te triggeren de e-mail te openen of door te klikken, maar gelukkig zijn er 7 tips waarmee je het open en doorklikratio en het genereren van leads via e-mail marketing kan verbeteren.

    Wat vertelt de klik ratio?

    24 april 2015 om 17:13 // Gepost door Hendrik Westerhuis
    Reacties (0)

    Je mailing is de digitale deur uit. Veertig procent van je ontvangers opent. Maar dan volgt de volgende hobbel. Klikken ze ook? Uit al die kliks op jouw call-to-action volgt een cijfer dat het succes van je mailing mede bepaalt: de klik ratio.

    Hoe beïnvloed je je klik ratio?

    23 april 2015 om 14:00 // Gepost door Hendrik Westerhuis
    Reacties (0)

    Een ontvanger die niet geboeid is door wat je te melden hebt, haakt af en zal op geen enkele link klikken. En dat is voor veel organisaties juist waar het verzenden van een mailing om draait. De boodschap is eenvoudig: de klik ratio is een belangrijke graadmeter voor het succes van je mailing.

    Wat is inbound marketing?

    23 april 2015 om 09:30 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    Op bijna elke site zie je ze wel: opvallende banners en andere advertentievormen. Traditionele marketing werkt tot op de dag van vandaag nog steeds prima, maar Inbound Marketing is the next big step in online marketing. Het is dé manier om online beter gevonden te worden en leads gemakkelijker te cultiveren naar klanten. Geen traditionele, koude en onpersoonlijke marketing, maar leads die jou en de informatie die jij te bieden hebt zelf opzoeken.

    3 KPI’s die iedere marketing manager inzichtelijk wil hebben

    03 april 2015 om 12:15 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van marketing managers is het analyseren van cijfers en statistieken. Hiermee krijg je inzicht in de performance van je afdeling en marketingactiviteiten. Op basis van je bevindingen kun je ingrijpen, bijsturen, verbeteren en optimaliseren. Je kijkt naar websitebezoekers, conversie ratio’s, het aantal (nieuwe) leads, betrokkenheid op social media platforms, shares, open ratio’s, doorklikratio’s en noem maar op.