E-mail marketing blog

E-mail marketing blog

Blinker geeft een kijkje in eigen keuken

meld je aan niewsbrief
neem contact op rond

    De welkomstmail: het begin van een persoonlijke klantrelatie

    29 juli 2015 om 10:16 // Gepost door Marissa Zegel
    Reacties (0)

    Veel organisaties weten hoe ze met succes e-mailadressen kunnen verzamelen. Na de bevestigingsmail stopt echter vaak het contact tot aan de volgende (maandelijkse) nieuwsbrief. Dat is zonde, want je mist daarmee belangrijke contactmomenten en je nieuwe contact raakt uit het zicht.

    Creëer een up-to-date database met geïnteresseerde contacten

    09 juli 2015 om 10:00 // Gepost door Yvonne Rosheuvel
    Reacties (0)

    In mijn vorige blog beschreef ik het belang van het tonen van interesse in je lezers. Je aanmeldbevestiging zit nu goed in elkaar, je kent de lezers en segmenteren en personaliseren heb je onder de knie. Na een tijdje merk je dat de resultaten toch dalen. Hoe stop je deze daling? Door een onderscheid te maken in benadering van geïnteresseerde, afgemelde en ongeïnteresseerde contacten.

    Outbound Marketing vs. Inbound Marketing

    06 juli 2015 om 16:14 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    Laatst kreeg ik de vraag voorgelegd: “Wanneer moet je nu voor outbound marketing gaan en wanneer voor inbound?” Goede vraag vind ik. Pure inbound evangelisten zijn dat niet met mij eens. Zij stellen dat de vraag overbodig is omdat het gedaan is met outbound marketing. Ik vind het wel een goede vraag. Ik denk dat outbound marketing wel degelijk een doel kan dienen. Ook als je daarnaast een inbound strategie hanteert, juist de combinatie versterkt je marketing.

    5 e-mails die je helpen van een lead een klant te maken

    30 juni 2015 om 16:15 // Gepost door Simone Ringeling
    Reacties (0)

    50% van de leads die je verzamelt zijn nog niet ‘sales-ready’. Dat geluid hoor je vast ook op jouw sales afdeling. Hoe krijg je vanuit die grote bak met leads nu de juiste leads bij jouw sales collega’s? Het antwoord is: lead nurturing. Om je op weg te helpen, vind je in dit blog 5 e-mails die onmisbaar zijn in jouw (komende) lead nurturingsprogramma. En als extraatje hebben we ook een excel document gemaakt waarmee jij jouw lead nurturingscampagne makkelijk kunt ontwikkelen.

    10 redenen waarom mensen je website snel verlaten

    23 juni 2015 om 14:07 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    Met je website stel je jouw organisatie voor aan de wereld. Het is een 24/7 visitekaartje. Daarom doe je er veel aan om relevante content te publiceren en pas je verschillende SEO-technieken toe om zoveel mogelijk bezoekers naar jouw website te trekken. Eenmaal op je website, bied je mensen redenen om hun gegevens achter te laten in ruil voor incentives.

    Maar soms wil dat laatste niet echt lukken. In Google Analytics zie je het bouncepercentage van je website omhoog schieten. Waarom verlaten de bezoekers je website nu weer snel? In dit blog vind je de 10 meest voorkomende redenen.

    Stappenplan: hoe schrijf je een goed blog?

    19 juni 2015 om 15:00 // Gepost door Redactie
    Reacties (0)

    Bloggen is cruciaal om de juiste bezoekers naar je website te trekken. Door veel en relevant te bloggen, kom je steeds hoger in de zoekresultaten van Google terecht (SEO). De mensen die in jouw blog een antwoord vinden op hun vraag klikken door naar je website, waar je ze verder kunt helpen. In dit blog vertellen we je hoe je op de juiste manier een blog opstelt voor jouw bezoekers.

    E-commerce: best practices voor bestandsgroei van webshops

    16 juni 2015 om 13:15 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    Het werven van nieuwe contacten voor je e-mail marketingdatabase is een vorm van leadwerving die makkelijk en kosten efficiënt kan worden toegepast. Veel webshops of e-tailers realiseren zich dat helaas nog onvoldoende. Maar dat niet alleen. Zij realiseren zich ook onvoldoende dat consumenten die zich aanmelden voor hun nieuwsbrief, feitelijk de inbox openstellen om aanbiedingen, content en producten te ontvangen van die webshop. Zo missen webshops en e-tailers nog een hoop kansen en laten zij de mogelijkheden die e-mail marketing hen biedt vaak nog onbenut.

    Check je landingspagina op deze 15 punten

    04 juni 2015 om 08:30 // Gepost door Simone Ringeling
    Reacties (0)

    Een landingspagina heet niet voor niets zo. Het is de plek waarop je bezoeker landt vanuit een andere bron(pagina). Denk aan: Google, een mailing of een webpagina. Met een goede landingspagina bevorder je de look & feel van je organisatie en verstevig je het contact met je bezoeker. Een slechte landingspagina doet precies het tegenovergestelde. En dat wil je graag voorkomen. Je landingspagina’s moeten een positieve impact achterlaten. Hoe? Door je landingspagina’s altijd op de volgende 15 punten te controleren.

    Omdenken in e-mail marketing: switch naar kwaliteit

    03 juni 2015 om 10:00 // Gepost door Yvonne Rosheuvel
    Reacties (0)

    Maak je e-mail marketingdata persoonlijk: focus op interesses, personalisatie en segmentatie

    Als marketeer ben je niet iedere werkdag bezig met e-mailmarketing. Op veel marketingafdelingen heerst één keer per maand een gevoel van opluchting als de nieuwsbrief de deur uit is. De vraag is alleen, denk je dat jouw klanten, prospects of relaties op dat moment ook gretig hun inbox aan het verversen zijn? Denk aan je eigen leesgedrag. Heb jij wel eens een maandelijkse nieuwsbrief van A tot Z doorgelezen? Het is tijd voor een omkeer. Van kwantitatief naar kwalitatief. Van data naar unieke personen. Van nieuwsbrief naar gewenste e-mailings.

    Hoe ga je om met e-mail afmeldingen en bounces?

    01 juni 2015 om 09:00 // Gepost door Esther Swaneveld
    Reacties (0)

    Bij elke nieuwsbrief die je verstuurt, krijg je ook te maken met afmeldingen en bounces. Hier ontkom je helaas niet aan. Het zou echter zonde zijn om er niks mee te doen. Sterker nog; als je er niets mee doet, is dat een gemiste kans. Maar hoe ga je dan om met e-mail afmeldingen en bounces? Dat lees je in dit blog.