Blinker blog

The State of Inbound 2015

20 oktober 2015 om 09:30 // Door Mark van den Berg

In het State of Inbound onderzoek van HubSpot gaan marketeers in op hun prioriteiten, de uitdagingen waarmee zij worden geconfronteerd en de tactieken die ze hebben gebruikt om die uitdagingen op het hoofd te bieden. Dit jaar vielen ons drie zaken op:

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2015

19 oktober 2015 om 09:45 // Door Simone Ringeling

Voor de derde keer op rij is het Nationaal E-mail Onderzoek gehouden en gelanceerd. De opmerkelijkste conclusie van dit jaar? Nederland ontwaakt met WhatsApp en niet meer met e-mail. Ook de media heeft deze editie van het onderzoek goed opgepakt. In deze blogpost een overzicht van de websites waar je meer informatie vindt over de uitkomsten van het Nationaal E-mail Onderzoek 2015.

De mogelijkheden van interactieve e-mail

14 augustus 2015 om 16:25 // Door Frans van Bellen

Hoe mooi je een e-mail ook vormgeeft, het is altijd maar een statisch bericht. Een gifanimatie kan het wat levendiger maken, maar ook dan doet de e-mail zijn ding zonder zich iets aan te trekken van de lezer.

Versterk e-mail marketing met social media: ga voor verspreiding en de dialoog

04 augustus 2015 om 09:40 // Door Yvonne Rosheuvel

Wat willen jouw lezers precies? Dat is voor iedere marketeer anders. Als je dichter bij je lezer wil komen, kan het gebruik van social media een uitkomst bieden. In dit blogartikel geef ik je tips om het gesprek aan te gaan met je lezers door middel van social media. Ik voorzie je van manieren om de reputatie van jouw e-mail marketing te versterken en ik daag je uit te bekijken wat jouw lezers waarderen. Verbeter hiermee de kwaliteit van jouw mailings, doordat je vanuit het belang van je lezer gaat denken.

De welkomstmail: het begin van een persoonlijke klantrelatie

29 juli 2015 om 10:16 // Door Marissa Zegel

Veel organisaties weten hoe ze met succes e-mailadressen kunnen verzamelen. Na de bevestigingsmail stopt echter vaak het contact tot aan de volgende (maandelijkse) nieuwsbrief. Dat is zonde, want je mist daarmee belangrijke contactmomenten en je nieuwe contact raakt uit het zicht.

Creëer een up-to-date database met geïnteresseerde contacten

09 juli 2015 om 10:00 // Door Yvonne Rosheuvel

In mijn vorige blog beschreef ik het belang van het tonen van interesse in je lezers. Je aanmeldbevestiging zit nu goed in elkaar, je kent de lezers en segmenteren en personaliseren heb je onder de knie. Na een tijdje merk je dat de resultaten toch dalen. Hoe stop je deze daling? Door een onderscheid te maken in benadering van geïnteresseerde, afgemelde en ongeïnteresseerde contacten.

Outbound Marketing vs. Inbound Marketing

06 juli 2015 om 16:14 // Door Mark van den Berg

Laatst kreeg ik de vraag voorgelegd: “Wanneer moet je nu voor outbound marketing gaan en wanneer voor inbound?” Goede vraag vind ik. Pure inbound evangelisten zijn dat niet met mij eens. Zij stellen dat de vraag overbodig is omdat het gedaan is met outbound marketing. Ik vind het wel een goede vraag. Ik denk dat outbound marketing wel degelijk een doel kan dienen. Ook als je daarnaast een inbound strategie hanteert, juist de combinatie versterkt je marketing.

5 e-mails die je helpen van een lead een klant te maken

30 juni 2015 om 16:15 // Door Simone Ringeling

50% van de leads die je verzamelt zijn nog niet ‘sales-ready’. Dat geluid hoor je vast ook op jouw sales afdeling. Hoe krijg je vanuit die grote bak met leads nu de juiste leads bij jouw sales collega’s? Het antwoord is: lead nurturing. Om je op weg te helpen, vind je in dit blog 5 e-mails die onmisbaar zijn in jouw (komende) lead nurturingsprogramma. En als extraatje hebben we ook een excel document gemaakt waarmee jij jouw lead nurturingscampagne makkelijk kunt ontwikkelen.

10 redenen waarom mensen je website snel verlaten

23 juni 2015 om 14:07 // Door Mark van den Berg

Met je website stel je jouw organisatie voor aan de wereld. Het is een 24/7 visitekaartje. Daarom doe je er veel aan om relevante content te publiceren en pas je verschillende SEO-technieken toe om zoveel mogelijk bezoekers naar jouw website te trekken. Eenmaal op je website, bied je mensen redenen om hun gegevens achter te laten in ruil voor incentives.

Maar soms wil dat laatste niet echt lukken. In Google Analytics zie je het bouncepercentage van je website omhoog schieten. Waarom verlaten de bezoekers je website nu weer snel? In dit blog vind je de 10 meest voorkomende redenen.

Stappenplan: hoe schrijf je een goed blog?

19 juni 2015 om 15:00 // Door Redactie

Bloggen is cruciaal om de juiste bezoekers naar je website te trekken. Door veel en relevant te bloggen, kom je steeds hoger in de zoekresultaten van Google terecht (SEO). De mensen die in jouw blog een antwoord vinden op hun vraag klikken door naar je website, waar je ze verder kunt helpen. In dit blog vertellen we je hoe je op de juiste manier een blog opstelt voor jouw bezoekers.

Ontvang updates