<iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-MV43" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
E-mail marketing blog

E-mail marketing blog

Blinker geeft een kijkje in eigen keuken

meld je aan niewsbrief
neem contact op rond

    3 KPI’s die iedere marketing manager inzichtelijk wil hebben

    03 april 2015 om 12:15 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van marketing managers is het analyseren van cijfers en statistieken. Hiermee krijg je inzicht in de performance van je afdeling en marketingactiviteiten. Op basis van je bevindingen kun je ingrijpen, bijsturen, verbeteren en optimaliseren. Je kijkt naar websitebezoekers, conversie ratio’s, het aantal (nieuwe) leads, betrokkenheid op social media platforms, shares, open ratio’s, doorklikratio’s en noem maar op.

    Verslag Speedsessie ‘Verbeter de open en klik ratio van je mailings’

    27 maart 2015 om 09:00 // Gepost door Anne Sikken
    Reacties (0)

    Vijftig enthousiaste e-mail liefhebbers namen afgelopen donderdag deel aan de Speedsessie ‘Verbeter de open en klik ratio van je mailings’. Blinkers E-mail Marketing Consultant Jelle Teeuwisse en MailPlus’ Teammanager Online Educatie Froukje Nigten hebben alles uit de doeken gedaan over deze twee ratio’s. Behoorde je niet tot een van de aanwezige enthousiastelingen, maar wil je toch meer weten over open en klik ratio’s? Hieronder volgt een verslag van alles wat donderdagmiddag de revue gepasseerd is.

    Cold calling en outbound marketing via LinkedIn

    26 maart 2015 om 15:06 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    LinkedIn is een fantastisch kanaal om je zakelijke contacten te onderhouden en om meer te weten te komen over de personen waar je binnenkort een afspraak mee hebt. Heb je de premium (betaalde) versie van LinkedIn tot je beschikking dan kun je mensen ook benaderen zonder dat je ze echt kent. Je stuurt ze dan gewoon een ‘InMail’. In feite een vorm van cold calling of outbound marketing.

    In 3 stappen profielen verrijken voor e-mail marketing

    23 maart 2015 om 10:00 // Gepost door Esther Swaneveld
    Reacties (0)

    Als marketeer begrijp je vast dat er veel problemen kunnen ontstaan met verouderde of niet uniforme klantdata. Naast dat dit onprofessioneel overkomt in de communicatie met de klant of prospect, mis je de juiste klantgegevens die je nodig hebt om segmentatie en personalisatie voor bijvoorbeeld e-mail marketing toe te passen. Als je een goede database hebt waar alle gegevens opgeslagen zijn en up-to-date worden gehouden, heb je een beter klantbeeld en kun je processen rondom databasemarketing beter inrichten.

    Hoe zorg je voor de perfecte social media post?

    16 maart 2015 om 08:00 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    Content posten op Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest of Instagram is meer dan alleen een linkje plaatsen met een korte beschrijving erbij. Dat kan natuurlijk wel, maar het zorgt niet voor de meest optimale en meest perfecte social media post. Social media platforms zijn niet allemaal hetzelfde. Houd rekening met de verschillen en je post komt beter uit de verf.

    Met deze SEO-tips komt je webpagina hoger in de zoekresultaten

    13 maart 2015 om 10:30 // Gepost door Simone Ringeling
    Reacties (0)

    Google verandert zo’n 500 tot 600 keer per jaar het algoritme waarmee bepaald wordt op welke plaats in de zoekresultaten (SERP’s – Search Engine Result Pages) jouw website staat. Door die vele wijzigingen verbaast het niemand dat marketeers niet meer goed weten hoe ze SEO kunnen toepassen. Waar kun je als marketeer nog op letten? Wat werkt wel en wat werkt niet?

    5 e-mail marketingtips: van snippet tot afmeldlink

    19 februari 2015 om 10:00 // Gepost door Yvonne Rosheuvel
    Reacties (0)

    Eind 2014 heeft Blinker de “templatecheck-actie” uitgevoerd onder Blinkerklanten. Dit hield in dat een Blinker projectleider én designer het e-mail template van de klant kritisch bekeken om tips te bieden ter optimalisatie van de nieuwsbrief. De bevindingen en adviezen die hieruit voortkwamen bleken voor veel klanten een eyeopener of zelfs een motivatie om werkwijzen om te gooien. Hieronder lees je de top vijf meest gegeven adviezen, zodat jij er ook je voordeel mee kunt doen.

    Wat vertelt de open ratio?

    18 februari 2015 om 16:00 // Gepost door Anne Sikken
    Reacties (0)

    Iedere e-mailmarketeer heeft zich weleens afgevraagd wat eigenlijk een open ratio is en vooral wanneer een open ratio goed is. In dit artikel vind je de antwoorden op deze twee vragen. Wij doen graag uit de doeken waarom de open ratio zo’n prachtig stukje e-mail marketingstatistiek is. Lees daarom niet alleen deze blog, maar ook onze blog "Hoe beïnvloed je je open ratio?".

    Hoe beïnvloed je je open ratio?

    18 februari 2015 om 08:00 // Gepost door Anne Sikken
    Reacties (0)

    Heb je invloed op de open ratio van je e-mailing? Het antwoord hierop is uiteraard: ja. Er zijn in totaal twaalf punten die van invloed zijn op de hoogte van je open ratio en aan acht van die punten kun je als marketeer sleutelen. Hieronder sommen we ze allemaal voor je op.

    7 mythes over e-mail marketing

    17 februari 2015 om 10:07 // Gepost door Mark van den Berg
    Reacties (0)

    Recentelijk kwam ik al surfend deze infographic van Alchemy Worx tegen. Zij hebben onderzoek gedaan onder eigen klanten en diverse bronnen als Return Path, DMA en eDataSource geraadpleegd als het gaat om de inzet van e-mail marketing. Op basis daarvan hebben ze 7 mythes over e-mail marketing geformuleerd. Deze mythes wil ik graag als food for thought met jullie delen. Persoonlijk ben ik erg blij met de ontmaskering van Mythe 5. Ik ben ook wel benieuwd naar jullie mening over onderstaande mythes, dus reacties op dit blog zijn meer dan welkom!